• SofiaK

Vad ska han ha på sig?

Hej!
    Har precis börjat med bröllopsplanerna och behöver lite tipps om vart man hittar kläder till min blivande. Han vill inte ha frack och jag själv har heller inte valt någon klänning.
    tack för era råd!

• Svar på tråden Vad ska han ha på sig?
  • Fenixx

funkar inte med en fin kostym till han då?

min sambo gillar inte frack och kostymer i huvudtaget, men vi ska ändå ha temabröllop så han slipper det.

• Fjosok

Tycker i ärlighetens namn att alla dessa kostymer på brudgummar är ganska trist. Framförallt om hon har påkostad klänning. Blir som en tossig matchning där. Men det beror nog på att jag nött ut 4 st kostymer på 10 år i olika jobbsituationer. Är snart på min femte, haha :)

Kostym är väl räknat som finkläder, men högtidskläder?

Bara en tanke! :)

• EhjärtarE

Kostym kan bli jättefint tillsammans med en fin färgad/mönstrad väst och plastrong eller slips, det ska min M2b ha...

Sen är ju vita kostymer väldigt fina och lite extra högtidliga, men det blir nog inte så i vårat fall eftersom vi inte har råd att köpa en ny kostym.

• älskarlivet

Min M2B kommer ha en mörk kostym, troligen med en svart väst till.
    Vi vill inte ha frack eller så, för det är inget som används efteråt ändå..

• Fjosok

EhjärtarE:

Säger inte att detta är just i ERAT fall, mao, ta inte åt dig av vad jag skriver. Jag har bara varit på bröllop där hon haft en Maggie Sottero-bakelse för minst 10 000 och han kostym från Dressman.

• älskarlivet

Min M2B kommer ha en kostym från Dressman, men i gengäld kommer min klänning inte kosta mer än max 3000..

Fjosok skrev 2008-10-04 13:07:39 följande:
    EhjärtarE:Säger inte att detta är just i ERAT fall, mao, ta inte åt dig av vad jag skriver. Jag har bara varit på bröllop där hon haft en Maggie Sottero-bakelse för minst 10 000 och han kostym från Dressman.
  • JPerlestam

Min sambo ska också ha kostym, varifrån vet vi inte än, har får ta den han gillar bäst oavsett pris. Svart, med svart väst under, vit skjorta och röd slips, kommer bli jättesnyggt! Jag ska ha en riktig bröllopsklänning men han vill inte ha något annat än kostym, han ska ju också känna sig bekväm.....

• ganesha

Jag vill inte se min bliande i en svart kostym med en vanlig skjorta i och en tråkig slips.
    På vem som helst är detta tråkigt i mina ögon, dock kan somliga klä i det. INTE min blivande.

Vi var på Dressman idag, sju dagar innan bröllopet. PÅ TIDEN kan man tycka.
    Hittade en skitfin väst med tillhörande kavaj som går åt lite brunaktigkt. Blev ett par snygga enkla svarta byxor till. Vi har sett ut en randig skjorta som verkligen lever och ska hitta någon bra scarf-lösning istället för slips.
    Det känns lagom och det blir nog skitfint...och det matchar nog min uppsydda klänning finfint hoppas jag.

Svar på tråden Vad ska han ha på sig?