• lillaj

bästa resebolaget

Om ni skulle rekommendera ett resebolga vilket skulle ni då välja? Vi håller just nu på och kollar på bröllopsresa till någongång i jan-mars och vet inte riktigt vart vi ska åka. Inne på allt från Mauritzius till Fuerteventura/Lanzarote, Egypten, Thailand, Kambodja till Djerba i TUnisien men det är så svårt. vi vill gärna ta med vår son som då kommer vara 1 1/2 år.

Tips på bra resebolag mottages samt resmål! 1 eller 2 v spelar ingen roll men beror på resmålets placering så klarr
    t

• Svar på tråden bästa resebolaget
  • MrsPuff

Hej
    Vi kommer att åka nu i November (för att gifta oss) med vår 1 1/2 åring. Vi har rest flera gånger förut med honom, och av erfarenhet så tycker vi det bästa är att välja något ställe som det är lite mindre folk på. De är ju fortfarande för små för att man ska kunna utnyttja det som finns för barn (typ barnklubbar och sånt).

Vi hade tänkt åka till västindien den här gången, men hamnade nu istället på Maldiverna. Det är ju kanske inte det absolut billigaste stället, (dock inge dyrare än Mauritzius), men vi resonerade så att det är en enorm lyx at bara kunna gå utanför dörren på sin bungalow för att ha en strand utan en massa folk. Då kan han ju leka utan att man behöver passa att han går och stör andra, och så slipper man släpa med sig en massa saker från hotellet till stranden.

Vi har valt en lite större ö på Maldiverna för då är det inte helt öde. Men man är ju i alla fall inte direkt ute och festar när man har barn med sig.

Vet inte om ni redan har rest mycket med barn, om inte, svarar jag gärna på frågor!

Angående charter-resebolag så vet jag inte riktigt, vi har rest med Ving och Fritidsresor och jag tycker att det enda som verkar skilja är att Fritidsresor verkar ha lite bättre hotell.
    Oftast så bokar vi flyg och boende separat.
    Jag har jobbat i flygbranschen och har nog mer åsikter om speciella flygbolag än om arrangörer...

oj oj mycket åsikter från mig... hoppas de var till nån hjälp...
    mvh
    MrsPuff

• ElinPierre

Om vi på något sätt slipper så åker vi inte gärna med Apollo, vi har dåliga erfarenheter därifrån. Vi skulle till en ö i Grekland men det stormade för mycket så vi skulle stanna på fastlandet en natt. Otroligt äckligt och läskigt hotell fick vi och världens minsta rum..
    Ett exempel bara. Jag vet att P åkt med dom för många år sedan också och inte heller då var han särskillt nöjd!

• brud0905

För mig är svaret självklart - Fritidsresor. Bra personal, hög standard på boendet och stort urval på resor. Fritidsresor åker både till Egypten, Mauritius, Lanzarote och Thailand. Jag har själv arbetat för Fritidsresor vilket gör att Fritidsresor alltid är mitt första val!

Svar på tråden bästa resebolaget