• avil

GÅR det se om efternamnsändringen är registrerad??

Har fattat efter att nån skrev nån tråd här,att man kan gå på skatteverkets sida o kolla om det är registrerat det nya efternamnet då man är gift?
    Men var o hur? har varit på skatteverkets sida o ser då inget sånt?
    Var ska jag leta?

• Svar på tråden GÅR det se om efternamnsändringen är registrerad??
  • fyffy

Det är lätt att ringa till skatteverket också. De svarar snabbt och är väldigt hjälpsamma.

• anne på grönkulla

Om man loggar in med e-legitimation kan man se sin egen folkbokföringsinformation, inte ute på de öppna webbsidorna (såklart).

• avil

fattar noll.har bankid på swedbank,men inte har jag nåt "lösenord"? Har bara 4 siffror -är det de som menas??

• avil

nä,det var visst inte de 4siffrorna...

• avil

jag kanske tar fel-Jag har "e-leg" det kanske är nåt annat??
    Jag är inte så tekniskt lagd med alla data finesser...

• Ankan80

Jag har också swedbank.
    Där kan du gå in under fliken längst till höger och "beställ band-ID. Följ instruktionerna där så får du det installerat på den datorn du sitter vid (gör det hemma alltså).
    Sen gå in på den länken jag skickade och tryck på swedbank då.
    (Måste ha Java på datorn, så funkar det inte måste du beställa det också.)
    Kanske lättare att ringa

avil skrev 2008-10-06 14:50:39 följande:
    jag kanske tar fel-Jag har "e-leg" det kanske är nåt annat??Jag är inte så tekniskt lagd med alla data finesser...
  • Ankan80

eller inte beställa men installera

• Ankan80

Oj som jag skriver "BANK-ID" är det som det skulle stå. Det är Swedbanks.

• avil

Jag ringde i alla fall nu-var ju enklare!
    Japp-IDAG blev det registrerat!!
    Mitt nya efternamn......
    haha,konstigt!
    Har signerat saker på jobbet o bara skrivit gamla namnet.Kom ej ens igåg att signera med det nya.
    Har dock behållit mitt gamla som mellannamn så jag blir antingen: "GHO" nu eller "GO".
    Förr var jag "GH"

• avil

tror jag kommer att använda mig av båda "efternamnen"! Både mitt gamla,som nu är ett mellannamn,och mitt nya efternamn.Blir nog mest "bekvämt" för mig att säja o skriva båda ,TROR jag.I alla fall nu i början.......

• jeanie

avil... hur lång tid tog det? Vi gifte oss i lördags och jag är hemskt nyfiken på när jag kan börja använda mitt nya namn.

Svar på tråden GÅR det se om efternamnsändringen är registrerad??