• Mrs Baom

Klänningar till tärnorna

Någon som vet vart man kan köpa tärnklänningar lite billigare?? De jag sett är så dyra och budgeten är inte så stor... det behöver inte vara någon speciell klänning, vad jag menar är att från HM skulle funka lika bra som i äkta siden... mitt krav är att de ska vara långa. Har två tärnor.

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Klänningar till tärnorna
  • Humlanhubbe

Vi sydde upp tärnans klänning hos en tjej med fabrik i Kina (kan inte göra reklam här,men kanske vet du vem det är?!),den kostade 750 kr som vi sedan delade på.
    Kolla annars second hand,Sisters osv beroende på hur 'fin' den ska vara!
    Lycka till!

• 20090725

Det är väldigt många typ alla affärer som säljer bröllops kläder som har rea nu! Iallafall i Göteborg...

Köpte min klänning för 3000 å va inne på en annan idag där v i förmodligen kommer att köpa min blivandes kläder hela kittet för 2500... å då e ALLT med där utan skor...!

Själv har jag hittat fina kläningar (korta) som mina tärnor ska ha för 100:-

• Mrs Baom

Tack alla ni!! Har funderat på det här med lång/kort klänning. Jag har fått för mig att tärnorna inte "får" ha korta klänningar... stämmer detta eller är det en gammal och föråldrad sed??

Tack!

• VivviM

Mina tärnor kommer ha knäkorta klänningar från Vero Moda (köpta förra året men vi tyckte de passade så bra i färger. Jättefina i grått och svart mönstrat blankt tyg med liten tyllunderkjol...Sen gör vi dem lite elegantare med pälssjalar

• 20090725

jag har sett massa kort på tärnor med korta klänningar!

Mina skall ha det... dem e ju inte kort korta... utan lite ovanför knäna... det e ju mitt bröllop...

Trode inte man fick vara bar axlad i kyrkan heller, men som brud får man tydligen det, men helst inte som gäst!

• LB5

Det är nog en föråldrad sed. Jag var tärna på min kompis bröllop i somras och vi hade klänningar som slutade strax under knäna. I stockholm finns det fina klänningar i SOUK gallerian (kommer inte ihåg vad affären heter, men på övervåningen till vänster när du kommer upp med rulltrappan.) Vi köpte jättefina klänningar där för 600 kr.

• AnnBo

Mina tärnor ska ha långa klänningar, men det är inte för att det är nån särskild sed:D utan mera för att jag betalar klänningarna och jag vill inte behöva köpa likadana skor till alla med

• passionsblomman

Det beror väl på klädkoden hur det "ska" vara? Frack tex måste väl tjejerna ha långklänning. är det kavaj kan man ha mer vad man vill men INTE balklänning om jag fattat det rätt?
    Om det gäller ngn alldeles egen "tärnkod" har jag då aldrig hört om den.

Svar på tråden Klänningar till tärnorna