Monogram?
Hur gör man ett monogram? Skule vilja ha ett till våra inbjudningar
Hur gör man ett monogram? Skule vilja ha ett till våra inbjudningar
Undrar oxå.
Jag köpte mitt på www.monogramsidan. Hon är jätteduktig och ger man henne ideér fixar hon det direkt åt en. Man kan alltså ändra i dom som redan finns eller komma på egna designer.
Hmm, hoppas inte detta anses som reklam nu :S
Någon som vet vems bokstav man ska ha "först"?
Är väl hon först och han sen?
ja precis, då man skriver om par så är det alltid tjejen först har då jag lärt mig ialf.
Jag ska försöka göra ett eget monogram först och främst. Funkar inte det så köper jag. Men jag tycker om pyssel så det är bara att testa sig fram!
svartvitabruden och Hösten2009: tack då vet jag hur det ska vara.
Jag tror att det är en smaksak, för jag skulle göra ett monogram till ett par som hade initialerna C & P. Blev lite dumt att han skulle komma före där, så det blev hennes bokstav före, så det blev P&C.
Annars brukar jag göra monogram i bildprogramet photoshop, funkar också i InDesign.
Först tar man ett nytt dokument 20x20 brukar vara ett lämplig storlek. Sedan tar man den font som är snygg (finns massa free font som man kan ladda hem om man vill ha några nya)
Iaf sedan är det bara att spara i jpg, gif eller bmp (vanligast är jpg) så är det klart!
Det var jättelätt att göra egna monogram i ett Word-dokument! Så det rekommenderar jag varmt! Hämtade nya fonter från www.searchfreefonts.com/ och gjorde några stycken så jag kunde se vilken jag gillade mest...