• mini S

lokal eller nåt i härryda kommun?

Någon som vet något bra i Lanvetter eller i närheten?

• Svar på tråden lokal eller nåt i härryda kommun?
  • Kayann

Råda säteri är jättefint. Ligger i mölnlycke.

• Siris

Hällsnäs är grymt fint! Kostar dock en slant! Ska ni ha med egen mat så kolla in hindås stationshus, cool lokal med 12 m i takhöjd.

• Persianbride2009

Finnsjögården i Mölnlycke, bara lokal men grymt fint.

• Persianbride2009

I själva Landvetter finns nog inget mer äb kvatersgårdar :).

• Gafsan

I Landvetter finns Chalmers golfkrog som numera tydligen heter restaurang cayenne. De ordnar bröllop men jag har ingen personlig erfarenhet.
    I Mölnlycke finns Solstens hembygdsgård, det ligger ju väldigt nära Landvetter. Dit var vi och tittade, och själva hembygdsgården är jättefin och mysig om man vill ordna med egen catering. Men vi tyckte väl inte omgivningen var så fin (det låg ett ställverk precis bredvid).
    På Wendelsberg kan man ordna alkoholfri fest om man vill.
    Råda församling har också ett församlingshem som jag tror att de hyr ut.
    Och så förståss Hällsnäs och Råda Säteri som nämnts tidigare (och som båda är jättefina, men ganska dyra - Hällsnäs ligger snäppet finnare vid sjön)

• Gafsan

Jo, och så glömde jag ju bort Bolåsa värdshus - det ligger ganska långt bort men de ordnar med maten och man får ha med egen alkohol vilket är ganska ovanligt. De var inte så farligt dyra heller, åtminstone inte förra året när vi var där och tittade. Lokalen är väl inte jättefräsch, men helt ok.

Svar på tråden lokal eller nåt i härryda kommun?