• Mirri

Karlstadbrudar!! Del 4

Här hänger vi blivande brudar och redan blivna fruar som finns i Karlstadtrakten. Vi byter idéer och tips och pratar om lite allt möjligt.

• Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 4
  • Mirri

Mad Tezz: Välkomen! Var du med i den gamla tråden också? Inte sett dig. Så Borgvik blir det alltså? Det är en populär kyrka tror jag. Det är många som vill gifta sig där

• Mirri

Mad Tezz: Ja, den ligger verkligen jätte fint. Vart ska ni ha festen då? Är det bestämt?

Flisa80: Hehe! Ja, ibland kommer jag med brillianta idéer som att komma ihåg att förnya tråden men oftast hinner någon annan före

Skogstrollet: Jag har också hört massa bra saker om Capiscum och sedan kan jag ge ett lite udda tips och det är patienhotellet på sjukhuset. De gör endel catering till helt ok priser tycker jag och har såååååå god mat!! Vi brukar alltid använda dem på jobbet.

• Mirri

MadTezz: Hembygdsgården såg verkligen jätte fin ut. Vad är det för solist ni är ute efter? Manlig, kvinnlig, instrumentalist? Jag kan sjunga

Flisa 80: Underbart! Alltid lika fantastiskt att få det billigare än man trott Grattis

• Mirri

Mad Tezz: Hihi det var mest på skämt jag sa att jag kan sjunga Även om jag sjunger helt ok har jag inget inspelat och dessutom misstänker jag att jag står mitt uppe i musikalrepetitioner när ni gifter er. Men allvarligt talat, när det kommer till solister, om du inte känner någon, kolla med kantorn som spelar på vigseln. De har ofta kontakter. En annan variant är att höra av sig till Sunsta-Älvkullens musikestetiska linje. Den finns många jätteduktiga solister där som är billiga också. Men till den första låten, är det inte bättre att ha en duett? Det som var fint med den var ju stämmorna tycker jag och den harmonin går man ju miste om ifall man bara har en solist...

Boomtown: Välkommen till tråden

Pearl: Kul att se dig

• Mirri

MadTezz: Kolla upp med kyrkan bara så att ni verkligen får använda cd. Det är jätte töntigt men många kyrkor vill inte att man gör det. Domkyrkan tillexempel är stenhårda på det.

• Mirri

Starlet2: Välkomen! Vet inte hur Suzie Picant är men jag fick min make på Kicks och blev riktigt nöjd.

Pearl: Förstår det. Men samtidigt har ni det roliga framför er också. Vi som har bröllop överstökat nu måste hitta nya saker att se fram emot. Är det för sent att börja planera förnyande av löftena tror ni...

Mad Tezz: Tur att de verkar vara rimliga i Borgvik. Är lite sur på Domkyrkan faktiskt att de är så hårda på att man inte får spela inspelad musik. Jag tycker man ska få ha det man tycker om så länge det är passande i en kyrka och inte stötande för någon.

• Mirri

MadTezz: Ladan såg ju underbart rustik ut! Härliga lokaler

Novembertjej: Ateljé 13 är bra tycker jag men jag vet inte vad de kostar. Har inte hört om trubaduren tyvärr.

Starlet2: No problems. Jaccuzi låter ju super nice!

• Mirri

MadTezz: Men hur många blir ni då? Äh förresten finns det hjärterum finns det stjärterum brukar min mormor säga. Hon har väl rätt antar jag den gamla tanten men det kanske blir lite trångt och varmt om ni blir bårtåt 100 pers...

Pearl: Men det är ju inte imorgon ni ska gifta er. Den nya ägaren kanske också kommer hyra ut lokalen. Underbart för övrigt med dansbanan och lusthuset med utsikt över sjön!

• Mirri

Vi valde faktiskt att inte ha proffsfotograf, men det kanske jag sagt tidigare i tråden. Vi blev supernöjda med att ha 300 bilder från tre olika amatörfotografer istället. Fick åtminstånde 30 bilder som var riktigt riktigt bra och betalade bara för framkallning och inget annat

• Mirri

Hej tjejer!

Det är inte så ofta jag är inne nu men det verkar inte ni vara heller så jag har inte missat så mycket Det är roligt att kika in ibland även om jag har allt mitt överstökat.

Mad Tezz: vad gäller släpet, kan du inte bara helt enkelt hålla upp det när du tex ska dansa? Jag var ganska orolig just för att snubbla på släpet och så så jag designade min klänning utan släp men när sömmerskan klippte till tyget var det så mycket över så hon gjorde ett släp bara för att vara snäll (jag hade en lite knepig sömmerska) men det blev jätte fint och inte alls så besvärligt som jag trott. Det var bara under dansen det var lite ivägen men då tog jag helt enkelt bara tag i det och höll upp det.

Till alla er andra som tycker att det går trögt... så är det. Och särskilt nu runt jul när man har så mycket annat att pyssla med. men ni ska se att det kommer igång i vår när det kommer nya grejer ut på marknaden och vårens kollektioner kommer och det blir ljusare och varmare. Njut av julen så länge, bröllopsbestyr kommer ni få nog av när det närmar sig

• Mirri

Maliinka: Klart du får hänga med! Välkommen till karlstad-tråden! När och var ska du gifta dig?

• Mirri

God jul och gott nytt alla brudar
    Hoppas ni som har fullt med bröllopsbestyr hunnit koppla av lite under jul och vila upp er. Själv har jag verkligen avnjutit ett avbrott från jobb och plugg.

Maliinka: Grava är fint men lokalen har jag inte hört om tror jag. Vad är det för ställe? *nyfiken*
    Själv är jag redan gift men tittar som många andra fruar (och endel makar ) in ibland bara för att bt är rätt trevligt Vi gifte oss den 2/8 2008 i Lysvik som ligger mellan Sunne och Torsby men vi bor i Karlstad.

• Mirri

Allez: Välkommen och grattis till förlovningen! Håller med Flisa. Här kommer man inte undan utan att berätta lite

MyochErlend: Välkommen till dig också! Gräsmarkskyrka är så vacker! Vi var i lysvik och hade festen i Rottneros. Jätte fin lokal men lite dyr. Var tar ni maten ifrån? Hur långt har ni kommit med planering och så?

Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 4