Inlägg från: Nightingale |Visa alla inlägg
  • Nightingale

Karlstadbrudar!! Del 4

skogstrollet89: Japp capiscum är jättebra! kolla på www.capiscum.se

• Nightingale
    LaSvala skrev 2008-10-29 14:41:41 följande:
    Starlet2: Jag är ganska petig med smink och provade olika. Jag använde till sist en kille som heter Daniel som jobbar på Kicks, men som frilansar som makeupartist. Han gjorde både våra två tärnor, mig och en av mina kompisar. Vi var skitnöjda! :)
    Han gjorde mitt smink på min möhippa, det blev kanonbra!! Jag fick inte se under tiden och trodde att jag skulle få en sminkning a la Perelli. Men nejdå, det blev kanon!

Om ni ska ha utsläppt hår så kan jag rekommendra Pernilla på Clara'O. Hon var jätteduktig, gjorde mitt hår!
  • Nightingale

Min frisör Pernilla på Clara´O. Hon gjorde min bruduppsättning och är kanonbra, ring henne!

• Nightingale
    Flisa80 skrev 2008-11-20 16:42:53 följande:
    Tack för tipset, det ska jag göra. Får man plats fyra personer där? Jag ska ha med min tärnor nämligen... Vet var det ligger men har för mig att det är lite litet, fast det kanske funkar att vara fyra?
    Antar att ni är ensamma i salongen? Gifter ni er på en lördag? Då är det inga problem alls med fyra. De har en soffa där inne oxå.
  • Nightingale
    Boomtown skrev 2008-12-17 20:48:37 följande:
    Någon som har anlitat tårtpinglan i Karlstad förut? Henne har vi bokat iallafall. Frågan är om man någonsin kan bestämma sig hur tårtan ska se ut och vilka fylningar Förslag på moussefyllningar någon?
    Ja, chokladmoussen är en höjdare, liksom passion.

Jag bakar oxå såna tårtor, så jag har smakat alla mousser som tårtpinglan har. Har du varit där på provsmakning?
  • Nightingale
    Boomtown skrev 2008-12-18 11:21:53 följande:
    Nej vi har inte varit där än. Det ska bli spännande. Vi älskar choklad så det lutar nog åt det kanske, men man lär ju få beslutsångest när man är där och testar. Men man brukar ha i 2 olika, eller?Så du bakar också såna tårtor? Kul. Har du gjort den du har i galleriet själv? Den såg jättesmaskig ut. Var det frosting på?
    Det är sugarpaste på tårtorna som jag gör.

Den i galleriet har de gjort på Maxi, som jag för övrigt kan rekommendera. De tar 26kr/bit och är JÄTTEDUKTIGA! Våra gäster sa att det var den godaste tårtan de ätit!

Den tårtan hade riktig choklad och hallonmousse med färska hallon i! Ovanpå var det nån slags chokladkräm som stelnat, minns inte vad den hette!
Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 4