• Mirri

Karlstadbrudar!! Del 4

Här hänger vi blivande brudar och redan blivna fruar som finns i Karlstadtrakten. Vi byter idéer och tips och pratar om lite allt möjligt.

• Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 4
  • LaSvala

Starlet2: Jag är ganska petig med smink och provade olika. Jag använde till sist en kille som heter Daniel som jobbar på Kicks, men som frilansar som makeupartist. Han gjorde både våra två tärnor, mig och en av mina kompisar. Vi var skitnöjda! :)

• Nightingale
    LaSvala skrev 2008-10-29 14:41:41 följande:
    Starlet2: Jag är ganska petig med smink och provade olika. Jag använde till sist en kille som heter Daniel som jobbar på Kicks, men som frilansar som makeupartist. Han gjorde både våra två tärnor, mig och en av mina kompisar. Vi var skitnöjda! :)
    Han gjorde mitt smink på min möhippa, det blev kanonbra!! Jag fick inte se under tiden och trodde att jag skulle få en sminkning a la Perelli. Men nejdå, det blev kanon!

Om ni ska ha utsläppt hår så kan jag rekommendra Pernilla på Clara'O. Hon var jätteduktig, gjorde mitt hår!
  • MadTezz

har nu lagt ut lite bilder på longs hembygdsgård invändigt. bilderna inne ifrån ladan blev INTE bra, eftersom dom har ställt in utemöblerna där under vintern. Jag kan maila mer bilder till den som vill ha. Har mer bilder innefrån ladan och innefrån själva hembygdsgården...haha även på tolaetten har jag ett par bilder på...
    Har även lagt ut bilder på kyrkan.

• starlet2

Mirri, LaSvala och Nightingale: Tack för makeuptips. Har kikat in i era gallerier och ni ser alla fina ut på bilderna. Jag har nog tänkt att ha utsläppt hår (min sambo tycker att det är finare)så det är ju bra att se hur ni ser ut ;).

Har just bokat svit på Stadshotellet. Ska gå dit senare idag och titta på båda. Den största har tydligen jaccuzi så det låter ju bra.

• Mirri

MadTezz: Ladan såg ju underbart rustik ut! Härliga lokaler

Novembertjej: Ateljé 13 är bra tycker jag men jag vet inte vad de kostar. Har inte hört om trubaduren tyvärr.

Starlet2: No problems. Jaccuzi låter ju super nice!

• MadTezz

Mirri: Tack. jag vet bara inte hur jag ska mublera där inne för att få plats. Jag o min sambo ska sitta på scenen=) resten får vi försöka knö in någonstans=) hahha. Nä be blir någ bra.

Är det föresten någon som har koll på vad dom på Högtidskläder tar för att hyra ut tärnklänningar?

• Pearldrop

Den här lokalen hade vi tänkt ha festen i:

www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/303662
    Här (finns fina bilder)

...men nu ska den ju säljas... var för övrigt den här jag trodde var longs hembyggdsgård, men det är ju fel antar jag?

MadTezz, vi utgår ifrån Segmon när vi åker i Borgvik :)

Mirri, man får väl förnya sina löften hur ofta man vill :D
    Men en gång om året/månaden kan bli dyrt ;)

• starlet2

Var på högtidskläder idag, de hyr inte ut tärnklänningar längre. De hyr bara ut kläder till männen och lite till näbbar. Men de hade just nu rea 50% på tärn/balklänningar.

• Mirri

MadTezz: Men hur många blir ni då? Äh förresten finns det hjärterum finns det stjärterum brukar min mormor säga. Hon har väl rätt antar jag den gamla tanten men det kanske blir lite trångt och varmt om ni blir bårtåt 100 pers...

Pearl: Men det är ju inte imorgon ni ska gifta er. Den nya ägaren kanske också kommer hyra ut lokalen. Underbart för övrigt med dansbanan och lusthuset med utsikt över sjön!

• MadTezz

Mirri: förhoppningsvis så är det fint väder så kan man duka ute=) Men med tanke på hur vädret har varit dom senaste åren så kan man ju inte lita på de.

Starlet2: Tusan oxå att dom inte hyr ut längre.

Alltså varför måste det finnas så dåligt med bröllopsaffärer i denna stad? Eller är det bara jag som inte har hittat dom...men vänta..humm...har för mig att det ska finnas en affär i säffle...

Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 4