Är honför liten?
Jag skulle gärna vilja att våran dotter är brudnäbb på vårat bröllop, hon kommer vara 2,5 år då. Är hon för liten? Någon med erfarenhet?
Jag tänkte annars om hon kunde gå in tillsammans med tärnorna?
Jag skulle gärna vilja att våran dotter är brudnäbb på vårat bröllop, hon kommer vara 2,5 år då. Är hon för liten? Någon med erfarenhet?
Jag tänkte annars om hon kunde gå in tillsammans med tärnorna?
Jag var näbb på mammas och pappas bröllop när jag var just 2½ Det gick bra (jag har sett på film). Fast då hade jag en näbb till med mig som var 2-3 år äldre.
Inte om DU klarar eventuella svängninger i planen. barn kan ju som bekant ändra sig, börja apa ist, vilja gå till mormor etc. Om du är cool med eventualiteter och kan ta det med ett leende är det säkert hur gulligt som helst.
Absolut inte.
Håller med passionsblomman (surprise!). Det är ert barn som ni känner bäst och är ni bara beredda på att hon vägrar gå in i kyrkan eller helst vill sitta under din kjol går det säkert jättebra.
Ett bröllop jag var på hade brudparet med sin son i den åldern i brudföljet och 10 min före vigseln kröp han in under en bil. Han satt där och ville inte komma ut (stadsjeep) utan brudgummen fick ta av sig kavajen och krypa in och hämta honom. Lite leriga och fina var de båda två i kyrkan...
Jag tror ingen hade något problem med det, det blev ett roligt minne om än kanske inte så roligt i stunden.
Mina döttrar ska vara näbbar; 15 mån resp 3 år Så varför inte? Vill de inte gå in tar min mamma dem bara
vår dotter kommer att hinna bli 2 år och 2 mån, och vi tänkte försöka iaf! Hon älskar vår tärna, så hon kommer få uppgift att hålla lite koll på henne, och vill hon inte alla vara med, så får hon gå till mormor!
Våra näbbar var 6 och 2 (exakt).
Planen var att de skulle gå framför oss och hålla varandra i handen och sedan sätta sig längst fram i kyrkbänken bredvid sin mamma. När det väl var dags ville den lilla hålla min man i handen! Så 6-åringen gick själv och vi gick tre på rad, brudparet med lilla ALice och mina systrar efter. De små satte sig som planerat bredvid sin mamma och sedan på utvägen "fångade vi upp" dem igen så de gick då efter oss med mina systrar. Det gick hur bra som helst!!! Men, som någon ovan sa, det beror ju helt på hur du reagerar på om oförutsedda saker händer. För de händer med så små barn!
Så jag håller absolut INTE med!!!
Ja, jag får ta mig en funderare på detta..
Jag var tärna på bröllop där brudparets dotter som då var dryga 11 mån gick med mig in i kyrkan. Men sen lämnade jag henne hos sin mormor o morfar när vi gickfram till altaret!
Våra barn (2 och 3 år) var näbbar på vårt bröllop.
Minstingen ville inte gå in alls, utan fastnade halvvägs hos sin jämnåriga kusin. Sedan roade dom sig med att klättra runt på altarringen under vigseln, vilket var en smula distraherande för en del men jag tyckte det var otroligt skönt att dom inte behövde sitta still och " uppföra sig", utan kunde vara med i kyrkan trots lite spring i benen.
Jag vet att det säkert retade många att barnen fick springa fritt, men jag hade uttryckligen sagt till alla med småbarn innan, att alla barn som ville gå fram och titta också fick göra det.
Jag visste ju att mina barn knappast skulle sitta still..