Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

hjälp med buketten!!

Byt guldtråden mot murgrönan då, är mitt tips. Jättefint att låta vandra mellan rosorna lite hit och dit. Prata med tjejen som ska göra, hon lär nog ha bra tips.

• passionsblomman

Vore det jag som skulle binda, skulle jag nog spontant vilja sålla lite,

Tex rosor, pärlor och murgröna- låd den vara både manschett och häng isåfall.

eller rosor brudslöja och guldtråd och bladmanschett.

Det är viktigt att det är tydligt och genomtänkt så det inte blir en massa duttande med alla fina saker man kan komma på i ett och samma arbete, tycker jag personligen.

Eftersom det är en bekant till dig som dessutom inte är färdigutbildad(och därmed rimligen inte borde ta ut ngn nämnvärd arbetskostnad, personlig åsikt)bör pengen hon nämnt absolut räcka.

var nu alldeles lugn, du kommer att landa i ett beslut, deet är jag övertygad om. Hoppas jag kunnat vara ett stöd på vägen.

• passionsblomman
    cazan skrev 2008-10-11 19:00:18 följande:
    Du kan väl ha precis som du sa, passionrosor, brudslöja, guldtråd och sedan ha murgröna som en tunn "krans" längst ut som ramar in buketten ihop med brudslöjan. Eller bara ha 2-3 st rankor som hänger ner. Inga problem! Jag har gjort liknande och gör man det bara stilrent så funkar det utmärkt!Gjorde en för några veckor sedan med passionrosor, en tunn krans av myrten (familjetradition), 3 rankor murgröna som hängde ner och även 2 st vita knypplade band som hängde ner. Sedan var det lindat guldtråd runt stjälkarna (gjorde den i hållare men satte dit stjälkar efteråt för att ge efftekten av en handbunden). Trodde det skulle bli jätterörigt när jag hörde önskemålen, men det blev det inte! Allt beror på utförandet så att säga... Lycka till!
    Instämmer att det hänger på utförandet, men jag skulle iaf prova mig fram och inte ha både guldtråden och pärlorna tror jag. Det är där kaka på kaka faktorn kommer in i bilden för mig.

Murgrönan är ju jättefin att ha med.
Svar på tråden hjälp med buketten!!