Ni som är mammor, behöver er hjälp! (långt)
Funderar på vem/vilka jag ska fråga att vara mina tärnor. Till saken hör att den ena av mina två närmaste vänner är gravid och kommer (om allt går som det ska) att ha en liten bebis på ca 2 månader på vårt bröllop. Nu är jag lite kluven om jag ska fråga henne att vara tärna eller inte. Jag är rädd att hon inte kan säga nej även om hon tycker att det blir för mycket att vara tärna och samtidigt ha en så liten. Hon har hittills varit jätteengagerad i planeringen och (innan hon visste att hon var gravid och utan att jag frågade) erbjudit sig att vara med mig hela bröllopsdagen, hos frisören etc, därför vet jag inte om hon tycker att hon kan "backa ur" allt om jag ber henne vara tärna. Kanske enklare om jag inte ber henne vara tärna? Jag tycker absolut inte att hon "backar ur" och har full förståelse för om hon inte känner att hon kan, barnet måste ju så klart komma i första hand. Bebisens pappa kommer att vara med på bröllopet men hon måste ju amma och så och mentalt gissar jag att det är rätt så krävande. Och hur provar man ut en klänning när man inte vet hur stor man är 2 mån efter förlossning? Någon som har barn som har erfarenhet? Ska lägga till att det är barn nr 2 så lite vet hon väl men alla barn är väl olika också, typ kolik och så?