• EllaMa

Vart sätter ni färgen?

Om ni kanske bestämt er för...vitt och orange... Vart sätter ni in de oranga färgerna?

inbjudningskorten? brudgummens skjorta? blommor? tärnor? dekoration på borden?

nån mer stans?

• Svar på tråden Vart sätter ni färgen?
  • valkyriana

dukar, inbjudningskort, festprogram, väst, ev brudbukett, tårtan, mormors torsor

• lillP

trycksaker (inbjudningskort, vigselprogram, festprogram, placeringskort), dukningen (blomarrangemanget), brudbuketten, klänningen, hans kläder, tårtan.

Oj, vad jag matchar

• EllaMa

okey, tack! vi ska inte ha så mycke...men då vet ha..kort-dekoration-blommor-skjorta-tårta

tack tack =)

funderar på vitt orange till september oktober nästa år...om ja hunnit gå ner 25kg =) haha

• EllaMa

måste passa på att fråga en sak till...
    vi hade tänkt oss att de kommer ca 50st, först kyrka sen lokal. vi tänkte inte ha program eller nåt särskilt så...kanske köpa fat med kött och frukter och bjuda på sen tårta och så ska vi ha en bar.

Låter de dumt? måste man ha massa kort, vi vill ha de så enkelt som möjligt..vanligt kalas fast jag har fin brudklänning och bordsplacering..

• september2009bröllop

de e ditt bröllop och du göär precis som du/ni själv vill..

• Lillsnufflan

Jo då, lillP, det måste man visst. Man måste ha hinderspövning och vigselförrättare (och vittnen om det är borgerligt).

Skämt åsido TS, det låter väl jättetrevligt. Om det finns någon lärdom jag kan dra av mitt eget bröllop är det att allt "dutt" egentligen ver alldeles överflödigt. Det var alla människor som umgicks, dansade och höll tal som gjorde bröllopet minnesvärt.

• lillP

Lillsnufflan: Okejokej, jag ger mig

• Lillsnufflan

Appro på din egentliga fråga: Vi hade lila på tärnornas kläder, på näbbens och brudgummens slipsar, på inbjudningskort, vigselprogram och bordsdekorationer. Samt på brud- och tärnbuketter och blombåge.

• 2time

Det är klart man inte måste så mycket (mer än det som LillSnufflan tog upp). Man ska absolut göra så mycket eller lite som man själv vill.

• passionsblomman

Alltså, ännu en gång i en färgtema tråd: Färgtema är inte ett självändamål i sig, och inte ytteerligare ett måste, eller ngt att "bräcka varandra" med, vem har valt snyggast osv. Det är så att om man arbetar med färg och form lär man sig tidigt att välja en "röd tråd" eller ett "tema" och hålla sig till det, för att undvika ett enda mish-mash av fina saker som ihop blir röriga.

Det innerbär att du väljer en känsla eller en stil du vill ha fram, sållar blandfärger -max tre brukar man säga. Sedan är det helt en fråga om proportioner: vill jag ha en väldigt orange känsla, eller vill jag ha vitt som dominant färg? En bra regel är att låta en färg vara huvudfärgen och nästa en som harmonierar.

Den tredje -den man tar minst av är gärna en kontrast- en som ger lite extra effekt.
    Vart vill jag komma med detta långa? Jo; du avgör helt och hållet själv vilka delar som ska ha vilken färg. Det gör du utifrån hur stark effekt du vill ha ut av färgen. Lycka till!

• passionsblomman

Ett konkret tips också förresten:

Att kombinera nyanserna Orange aprikos och vitt borde bli fint. Aprikos är ju en ljusare nyans av orange egentligen. Då får du en mjukare färgbild. I buketten tex kan du exempelvis blanda olika nyanser av rosor och nejlikor, ev germini osv. Dominnas i det orange/ aprikos är min rekommendation, fint mot klänningen. På borden blir dominansen vit istället om du har vitt porslin och vita dukar. Var då tydlig så att du inte får lika mycket av båda färgerna, utan använd det orange med måtta så att 2/3 känns vitt och 1/3 orange/aprikos. Så får du en harmonisk och balanserad helhet.

• blivandefrularsed

Vi hade rosa och brunt överallt! Lita bilder finns i galleriet!

• Fenixx

i nya numret av allt om bröllop så var det en artikel om ett par som hade orange och vitt.

Svar på tråden Vart sätter ni färgen?