• Småland09

    augustibrudar, när skickar ni inbjudningskorten?

    Gifter mig 1 augusti 2009 (bokade kyrkan idag *lycka*).
    När ska jag skicka inbjudningskorten? Det är ju under semestertider, så jag vill att de ska skickas i tid så folk inte planerar in en massa resor då!
    Vi har många kompisar i kretsen som lär kunna boka in bröllop nästa år och därför vill man ju hojta lite tidigt så de vet och inte tar samma datum!

    Om man skickar inbjudningarna i januari - är det ok? Då är det ju samma år iaf

  • Svar på tråden augustibrudar, när skickar ni inbjudningskorten?
  • SaraPayam

    Hej jag gifter mig med 1:a augusti. Vi kommer att skicka våra inbjudningar efter nyår eftersom vi har många gäster som inte bor här i Sverige, så de kommer behöva lite extra tid på sig att planera sig resa hit :)Men hade det bara varit gäster inom Sverige så tror jag att det räcker runt februari, mars :)

    Vart i småland bor du?

  • Vi2iJuli

    Skicka i Februari.
    Det är väl i Mars nångång folks semesteransökningar ska vara inne om jag inte missminner mig?
    Vi gifter oss i Juli så våra går ut i slutet på Jan, börjag på Feb.

  • Småland09

    Bor inte i småland men bröllopet blir i Småland - också den 1 augusti
    Har lite folk som bor utomlands som vi självklart vill ska komma och därför vill vi nog skicka ut någorlunda i tid..

  • 27juni2009

    skicka save the date kort redan nu elelr om nån månad så har du bokat datumet iallafall.förstår att de e de du e mest rädd för att mista pga olika omständigheter

  • SaraPayam
    Småland09 skrev 2008-10-14 19:10:50 följande:
    Bor inte i småland men bröllopet blir i Småland - också den 1 augusti Har lite folk som bor utomlands som vi självklart vill ska komma och därför vill vi nog skicka ut någorlunda i tid..
    Aha men vart kommer bröllopet att hållas då? Vi ska inte heller vara på hemmaplan, vilket jag tycker är ganska skönt :) Jo men då är det väl jättelagom att skicka dem i januari :)
  • Lajsan

    Vi gifte oss 16 augusti och skickade inbjudningarna i februari.

  • Småland09

    SaraPayam: Vi ska gifta oss i G:a Hjälmseryds kyrka, en bit ifrån Vrigstad.. verkligen i djupaste Småland det är en jättefin gammal medeltidskyrka.. otroligt vacker
    Nu återstår det svåra att hitta rätt lokal att vara i efteråt..

    Vart ska ni vara? Ni bor i Jönköping såg jag (jag är därifrån :) )

Svar på tråden augustibrudar, när skickar ni inbjudningskorten?