• gusdanima

Resa i maj

Hej!

Min blivande har i veckan fått veta att han fått AT, jippie! Men det innebär att han börjar 25:e maj och vi gifter oss 16:e maj. Så drömmen om en långresa till costa rica går i kras...
    Eftersom vi ändå vill komma bort ett litet tag så måste vi hitta nytt fokus.
    Är det någon som har ett bra tips på vart man kan resa bara några dagar i maj?
    Gärna sol och bad och lite vågsurf, men kan också tänka mig bara något mysigt ställe där man strosar runt och bara tar det lugnt.

Tacskam för tips!

• Svar på tråden Resa i maj
  • avil

paris,rom eller nåt sånt! tror det kan vara mysigt(har ej varit där!)
    eller typ grancanaria!! går bra i maj.Även kreta o mallis tror jag funkar ,om man ej vill/kan fara så långt.
    tunisien kanske med? om ni vill ha sol/bad.

• avil

vi har själva ett "problem".Vi vill iväg vi med-utan våra tre barn! O ha barnvakt en hel vecka går bort-det går inte.tyvärr. Har småbarn,o de kan inte vara borta så länge-vår barnvakt orkar inte med de !!
    Så jag funderar själv på en weekend,inte så långt bort,det kan ju gå. Vi vill helst till värmen,men det får vi ju skippa.....
    Funderar själv på typ-venedig,rom eller nåt.Tror det kan vara rätt mysigt.o helst då april/maj-våren!

• chamor

Rom var jag i. Jättefint i maj!

• avil

härligt..
    ursäkta att jag "tjuvade tråden"......

• gusdanima

venedig låter ju mysigt...
    men rom, kanske känns som en sån storstad, jag vill ha lite mer mys-känsla om ni förstår....

Tänkte också på kanarieholmarna el likn men ajg tror inte vi hinner vara borta en vecka, och alla resor dit är väl en vecka?

Tack för tips!
    Mera?

• avil

själv är jag LIITE "insnöad" på italien.
    Inbillar mig att det finns fantastiska viner o mat där!??
    Kolla upp italen finns ju toscana o vallencia va? visst är det städer i italien?? ;.) hm,geografi var inte mitt ämne .
    Kollade på lite bilder då jag sökte italien på eniro.se-kommer upp mycket fint,o tror det kan finnas mycket mysigt med.

• avil

hm,toscana är ingen stad va? det är väl ett område?
    jaja......

• Fenixx

paris ska vara fint på våren och alla utslagna blommor i maj. vet jag min mamma berättade då hon var där i maj en vecka.

• avil

gusdanima-vad känner ni själva för?

• feministbrud

Jag vill tipsa om Dubrovnik i Kroatien. En mysig stad där man kan strosa och det finns även stränder och det är varmt i maj. Det borde gå att flyga regujärt hyfsat billigt så att man inte behöver ta en hel vecka. Inte lika fint, men ändå, är Split dit det går många lågprisflyg!

• Lapinette

Vi åkte själva en vecka till Amalfikusten (södra Italien) i maj efter vårt bröllop och njöt av sol, bad och utflykter samt god mat och vin så klart. Flyg till Neapel eller charter med Fritidsresor.

Annars kan jag rekommendera Provence (sydöstra Frankrike). Bila runt mellan olika byar, lite shopping i Nice och garanterat god mat och goda viner. Man kan flyga med Sterling eller Norwegian till Nice. Det finns även charter.

Svar på tråden Resa i maj