vad ljuger han om?
Hej,
är sambo sedan ett år tillbaks. Har själv aldrig varit något vidare svartsjuk i mina tidigare förhållanden och de som känner mig skulle snarare beskriva mig tvärtom, inte svartsjuk alls. Men med min nuvarande sambo har det blivit värre och värre.
Det började med att vi var ute med hans familj och hade trevligt. Alla droppade av och jag gick hem ensam när jag blev trött medan han stannade kvar på festivalen. Han lovade höra av sig och när jag sedan ringde honom efter midnatt sade han att han skulle börja gå hemåt (det slutade 24:00). Vaknade sex på morgonen och han hade inte kommit hem och svarade inte i mobilen. Jag fick sån ångest, hann tänka en massa hemska tankar. Hade han blivit rånad och nerslagen? Följt med en annan tjej hem? Osv. Han ringde mig halv elva dagen efter och sade att han gått på efterfest och somnat på soffan. Han förstod inte ens hur jag kunde ifrågasätta att han varit otrogen och tyckte inte det var så farligt. Men när jag vände på det hade det inte vart ok att jag gått på efterfest, inte hört av mig och till och med tryckt bort hans samtal....
Mitt förtroende för honom naggades rejält, men han förstår inte det.
Jag gjorde fel som många andra tjejer med den där magkänslan (som visserligen också kan vara fel)och snokade i hans mobil som följd. Hittade en hemmagjord film på han och en tjej. Trodde jag skulle kräkas. Varför sparar man en sådan? Jag sade till honom att visserligen kan det ta ett tag att "städa bort" singellivet men han har sparat den i ett år + hennes telefonnummer. Det visade sig att tjejen på filmen bor på en annan ort som inte ligger långt från där vi bor, men en ort som han åkt till och legat över natten när han skall jobba åt det hållet. Då börjar hemska tankar om han träffat henne då.
Såg på datorn att han porrsurfat och frågade honom rakt ut om han gjort det. Då skyllde han på att andra gjort det tidigare. Saken var den att jag på något sett var förberedd på en lögn så jag berättade att jag såg ju datumen på datorn och då var han den enda som vart hemma. Varför ljuga om det när vi inte ens pratat om det, vad ljuger han om mer? *suck*
Hatar de här känslorna och känner knappt igen mig själv. Vet inte vad jag skall ta mig till för att kunna lita på honom. Jag tog upp ämnet om att vi egentligen borde testa oss båda. Jag vet att jag inte hade något när jag gick in i det här förhållandet. Han säger att om han har något har han fått det av mig, för han har heller inget. Först sade han att han bara haft skyddat sex....my ass. Men två minuter senare sade han att han haft oskyddat med en tjej. Men hade han fått något av henne hade han vetat det nu för det var en kompis...?! Dessa lögner...
Och nu har jag fått reda på att jag är gravid. Vill så gärna veta om han vart otrogen. Men om han sjuger, hur skall jag då kunna lita på vad han säger? Någon som har något råd?