Hjälp mej....hur gör ni?
Det lilla häftet som delas ut i kyrkan med psalmer å liknande till vigseln. E det något som kyrkan fixar eller fixar man det själv?? Hur gör ni??
Det lilla häftet som delas ut i kyrkan med psalmer å liknande till vigseln. E det något som kyrkan fixar eller fixar man det själv?? Hur gör ni??
Jag kommer att göra våra sj...
Det är inget som kyrkan normalt gör. Det är inte heller nödvändigt att ha om man inte vill. Vigselordningen finns ändå längst bak i psalmboken. Men om ni vill ha med namn på ev solosånger, solister, präst, kantor osv så får man nog fixa med det själv, men det är som sagt inget krav att ha ett vigselprogram.
Vi fixade vårt själva, det är som sagts tidigare inget som kyrkan ordnar. Jag har aldrig varit på ett bröllop utan kyrkprogram och har sparat alla jag fått, kul minne tycker jag. De hjälpte oss när vi gjorde vårt eget om inte annat
Nja, jag kommer nog bara skriva i vilken ordning allt kommer....sedan kommer jag nog att skriva ut psalmerna och kanske de gemensamma bönerna!
Skriv gärna vilken in- och utgångsmusiken är också, ifall det inte skall vara hemligt. Det kan vara intressant, ifall någon sedan själv skall gifta sig och vill använda samma musik. Skriv också vilka bibeltexter ni väljer, det räcker med förkortningarna, också det kan vara intressant att veta!
Jag vill bara rätta moderatorn Hon skriver att "det är inget kyrkan normalt gör".NEJ det kan man lugnt säga ,kyrkan skriver inte din vigselagenda eller som det kallas här på BT vigselprogram.Ordningen står i psalmboken och det finns det gott om i kyrkan.