• Småland09

Hawaii :-)

Vi har spånat litegrann på bröllopsresa och kommit fram till att Hawaii är ju faktiskt lite coolt Vi gifter oss i augusti 09 och tänkte väl försöka åka några dagar senare i ca 2 veckor.

Någon som har varit där? Hur är vädret där då? Är det bra väder på Hawaii året runt?
    Några tips om vad man kan göra där??

• Svar på tråden Hawaii :-)
  • lillego

Jag och min blivande är också sugen på Hawaii. Vi gifter oss i slutet på juli och har inte riktigt kommit fram till om vi vill åka direkt efter bröllopet lr vänta till kanske november, just för att slippa allt slask här hemma.
    Jag tror dock att Hawaii har "sommarvärme" året om.
    Vilka har ni tänkt boka resan genom?

• Froggys

Vi var två veckor på Hawaii på vår bröllopsresa och det var helt underbart! Vi var där i slutet av juli till i början på augusti och hade underbart väder. Visst fick vi några skurar, speciellt på Maui, men så är det ju faktiskt regnskog där. Vi började resan i Honolulu som är som en storstad, med många restauranger och rolig shopping. På Maui hyrde vi bil (ett måste!) och åkte runt nästan hela ön.

Fråga gärna om ni vill veta mer!

• Småland09

Fick iden igår faktiskt när jag såg en annons i Bröllopsguiden Så planerna är inte så långt framskridna..

Froggys: Vilka bokade ni igenom? Vad betalade ni? och hur mkt av resan planerade ni själva?

Är riktigt sugen på Hawaii faktiskt

• Froggys

Vi bokade med Swansons genom Ticket och det fungrade jättebra. Jag var inne hos Ticket och ringde flera gånger innan bokningen blev helt klar. De var jätteduktiga och tillmötesgående. Vi bokade flygbiljetter, hotell och bilhyra genom dem.

Vi betalade ca 65000kr, men då ingår tre dagar i New York också.

Alla utflykter planerade vi själv, med hjälp av hotellet ibland.

Vilka öar vill ni besöka?

• Småland09

oj, vi har inte kommit så långt i tankarna.. vet knappt vad det finns för öar, men Maui verkar vara en höjdare säger alla som varit där.. så det blir det väl i så fall

• HurraViSkaGiftaOss

Vi ska åka dit på smekmånad.
    Bokar själv och fixar boende själv.

• Småland09

Åker ni reguljärflyg dit då? och sedan fixar allt på plats eller hur gör ni? Vilket flygbolag har ni kollat på?

• malinochphilip

Till hurraviskagiftaoss:

Hur har du ordnat med boende själv, finns det länkar sidor eller liknande man kan kolla in.Har samma tanke som du,att ordna vår Hawaiiresa själv...

Svar på tråden Hawaii :-)