Har du varit på Sicilien, Sardinien eller Korsika?
Vi hade honeymoon på Sicilien, Giardini-Naxos och hade det hur bra som helst! Vi bodde på Villa Nettuno som jag dedessvärre inte kan rekommendera pga sängarna - vi fick sova i en bäddbar soffa och en tältsäng, men utöver det var det jättebra. Hotellet låg alldeles intill stranden i den nyare delen av stan som var lugnare. Vi hade en enorm takterass och utsikt över som havet åt ena hållet, åt de andra Taormina och Etnas glödande lavaströmmar. Jag läst att många inte gillar Giardini-Naxos eftersom det är så turistigt, vi höll oss mest i de nyare delarna och var jättenöjda.
Buss upp till Taormina ett par kvällar och åt svingott. Sen hade vi hyrbil några dagar och for på upptäcksresor till öns sydspets, badade på lavaklippor, hittade ett jättefint naturreservat osv. Det coolaste stället hittade vi norrut, tror det hette Capo de melazzo. Det var en halvö och när man gick utför en liten stig och vindlande trappor, hittade man som en liten lagun med kristallklart vatten. Helt klart värd promenaden.
Vi gillade Sicilien jättemycket, men jag rekommenderar att ha bil några dagar.