• Fru G-lund

Pipa, Brasilien

Hej alla resglada brudar.
    Vi ska visserligen inte iväg på någon bröllopsresa
    utan en helt vanlig resa.
    Men eftersom jag själv använde mig av detta forum
    när vi planerade vårat Las Vegas bröllop ?06
    och vet att här brukar det finnas pålästa tjejer
    så vänder jag mig hit för att söka info.
    Nu till min fråga:
    Finns det någon som har varit i Brasilien (Pipa) ?
    Vi hade tänkt åka dit den kommande Julen när
    maken fyller 40.
    Har kollat runt på resebolagens utbud och fastnat för
    ett hotell som Ving har: Villa Natureza.
    Någon som har varit där kanske?
    Mvh Helena

• Svar på tråden Pipa, Brasilien
  • NuevaYorke090909

Jag har varit där.. helt underbart! Men det är ganska lugnt i Pipa så jag skulle inte stanna längre än en vecka. Beror så klart på vad man är ute efter men vi kände att det räckte. Och då är vi absolut inga partymänniskor men det blev lite same same.. Men det är verkligen en fantastisk plats, nedanför Villa Natureza (man får gå en lång trapp ner) finns en helt underbar strand där delfinerna hoppar i det fria. Du kan även ta Delfinbussen (små minibussar sim går runt runt hela tiden) från gatan utanför för lite småpengar och hoppa av vid någon annan strand.
    Det finns ett mindre regnskogsområde en liten bit bort från hotellet där man kan gå på guidad tur, eller själv, har gått både och då jag varit där fler ggr. Jättefint och många fina djur; fåglar, apor o sköldpaddor.

Ett tips är ju att kombinera Pipa med någon annan ort, eller som sagt, beror ju på vad ni är ute efter, men jag skulle absolut rekommendera er att åka dit, heeelt fantastisk plats!

• Marrajja

Pojkvännen var i Tibau do sul, "byn" strax norr om Pipa jan-feb 2007. Han åkte med Ving och bodde på ett hotell som heter "paraiso", men det verkar inte som att det hotellet finns kvar i Vings utbud längre. Han rekomenderar i alla fall området starkt. Ett tips är söndagsmarknaden dit man kan åka delfinbussarna han kommer inte ihåg exakt vart den låg men frågar man reseledarna borde de veta vad man pratar om (inte i Tibau utan någon annan stans i närheten av Pipa). Kul att se och mycket grejer, färsk frukt bland annat. En restaurang i Tibau do sul som heter "Pharmacia" har god mat och är allmänt trevlig. En tvårätters middag med kaffe för kanske 150-200sek. Deras fisk rekomenderas särskilt. Stranden/kusten nedanför hotellet som ni funderar på är bra om man vill surfa då det finns surfbrädor mm att hyra nere på stranden.

• Fru G-lund

Tack snälla ni för all info.
    Tar tacksamt emot flera.
    Vi åker den 17 dec så det kryper allt närmre.
    Vi hade tänkt tillbringa en natt eller två uppe i Natal.
    Jag har försökt fått tag på peronalen på viking tours via mejl men dom har inte svarat.
    Det är lite trist för som jag har uppfattat det så är det mycket folk som är så nöjda med dom och deras utflykter.
    / Helena

Svar på tråden Pipa, Brasilien