mens-trots graviditet?!?
Hur vanligt är det att man får en blödning/mens när man blitt gravid?!?
Någon som har erfarenhet om det?!?
Hur vanligt är det att man får en blödning/mens när man blitt gravid?!?
Någon som har erfarenhet om det?!?
varken jag eller någon bland de närmaste har råkat ut för det men det händer juh.
Jag hade också mens första månaden efter att jag hade blivit gravid och det tror jag många har. Endel fortsätter att blöda på "mensdagarna" genom hela graviditeten.
Att jag sen fick mf, har inget med saken att göra.
Lycka till!
Neeeej,,,nu blev jag ännu oroligare,,,,
Jag kan inte ge några siffor men det är inte helt ovanligt att man har blödningar under de första månaderna av graviditeten, särskilt vid tidpunkterna man annars skulle fått mens, utan att något egentligen är fel.
Jag blödde till och med vecka 15. Det var inga STORA blödningar(alltså INGEN mens), men ändå färsk blod såg jag många gånger. Det är OTROLIGT vanligt att man blödet lite, men det snackas jättelite om det. Nu är jag i vecka 25 och har ett aktivt barn i magen ) Allt verkr vara OK!!!
Amen , hjälp, jag som blev så glad att min mens kom,,, jahaja,,,nu får jag väl göra ett test ändå... snyft,,,
tacksam för att ni har svarat mig ändå!!
Det verkar ju som om man kan vara gravid trots att testet visar negativt och trots att man får mens om man lägger ihop all info här på BT. Hur ska man då kunna veta?
Själv har jag en mens som är 8 dagar försenad och har gått och undrat lika länge om jag är gravid eller ej, tagit tre tester som alla visar så svagt att jag inte kan avgöra om det är inbillning eller ej... idag verkar det som om mensen ändå anlänt, och jag pustar ut (bara för att kroppen är igång och att få _veta_ hur det ligger till), och så läser man denna tråd till råga på allt...
Tänk om man ändå _är_ gravid trots mens och negativt test? Och tänk om man dricker vin dådå, i tron att man inte är gravid?
*förvirrad*
Glömde lägga till att det senaste testet gjorde jag i morse, och det var RFSL:s test som ska visa två rosa streck om det är positivt. Efter fem minuter kan jag inte påstå att det syntes något streck, men väl ett tydligt sådant efter prick 10 min. Efter 10 min ska testet inte vara tillförlitligt längre enl instruktioner, men nog känns dessa olika test en aning...hmm...svajiga...??
Majälva, gå till barnmorskan och gör ett test så kan de hjälpa dig avgöra resultatet.
Ingen som har någon erfarenhet eller tankar att dela med sig?