• Lövings

Era tärnor - bjuder ni dom på frisyr, smink, klänning?

Ja, ni som har tärnor.
    Bjuder ni dom på klänning, smink eller hår?+
    Jag ska ha två tärnor och de kostar juh ganska mycket ändå om man ska bjuda på allt de.
    Så som jag tänker mig så följer tärnorna med när man gör sitt hår, smink och allat annat eller har jag fel??
    Ska man sitta ensam?
    Och då känns det dumt att de bara sitter och tittar på..

Hur gör ni??
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Era tärnor - bjuder ni dom på frisyr, smink, klänning?
  • anja1661

vi kommer betala den större delen av tärnans klänning. resten står hon för själv...

• nässlan87

jag betalar nästan allt för mina tärnor förutom skor. det får de stå för själva

• Sommarpar

min bästa vän ska vara tärna, vi erbjöd att betala den men hon ville ha en klänning som hon kan behålla och använda flera gånger och sa att hon ville betala den själv. Däremot så bestämde vi oss för att bjuda henne på smink o frisyr. tycker det kan vara en rolig sak att göra tillsammans och ha som minne. annars kommer hon bara sitta o kolla på när jag blir fixad i ngr timmar o hur kul e det?!

• Myrmor

Jag betalar mina tärnors klänningar, resten får de fixa själva.

• starlet2

Jag betalar min tärnas make up. Hon fixar håret själv och klänning. Tycker inte att man behöver betala något, men ville gärna att vi skulle göra detta tillsammans som en kul grej att minnas.

• brud080808

Jag vet inte hur vi ska göra med klänningarna, om vi ska betala eller delbetala dem. Men kläder och hår får de fixa själva, tycker inte att tärnor nödvändigtvis behöver avancerade uppsättningar, klart att det är tjudigt, men inte nödvändigt. Och de kan ju fixa smink och hår snyggt själva.

• AnAngel

Min syrra (tärnan) vägrar få ngt betalt,klänning,skor,smink etc, hon vet att vi har mkt att betala för ändå i och med bröllopet...hon ska även göra mitt hår, hon är riktigt duktig på det... och gör ju själv sitt egna...

• Vill nu

Vi har sagt till vår tärna att vi budgeterat 1000:- till hennes klänning. Hittar hon en billigare kasnke det räcker till make-up också, men blirden dyrare får hon skjuta till själv. (om det inte rör sig om typ 100 spänn såklart...)

• wildalila

Jag bjuder min tärna på allt förutom skorna!

• Nynaeve

Jag ska ha två tärnor. Om tiden och orken finns syr jag klänningar till dem och då får de klänningen efteråt (tyget är inköpt i Kina, så priset är det minsta problemet). Om jag inte orkar sy så får vi hjälpas åt att hitta klänningar. De kanske redan har klänningar som fungerar...

Smink och hår är inget problem eftersom jag inte kommer att gå till frisören. Möjligen försöker jag hitta en kompis som kan fixa håret. Sminket fixar jag själv. Tärnorna får sätta upp håret och sminka sig själva. De är jättevackra båda två, så de behöver inte så mycket smink :)

När min bästa vän gifte sig och jag var tärna hjälptes jag och den andra tärnan åt med brudens smink, naglar och hår. Det blev jättebra. Vi hade långklänning båda två, hon blå och jag grön, i helt olika stil - men det var fint det också.

Svar på tråden Era tärnor - bjuder ni dom på frisyr, smink, klänning?