• skogstrollet89

Röda rosor på alla hjärtans dag!!

Jag har hela tiden tänkt lila som färgtema på mitt bröllop men har nu ändrat mig till mörkrött, tror jag?!?! Vad tror ní att en bukett med röda och vita rosor kostar på alla hjärtans dag, vill inte att den ska vara för liten heller?!

• Svar på tråden Röda rosor på alla hjärtans dag!!
  • svartvitabruden

De 2dubblr typ priset på alla hjärtans dag fick jag veta. Bästa är att be offerter från olika florister och se vad du får för priser.

• passionsblomman

Tyvärr måste jag nästan avråda dig från röda rosor den dagen.Eller förbereda dig på att ta ett fasans djupt tag i plånboken.

Det ligger till som så att Valentines day är den ENDA dagen som firas världen över samtidigt, och alla ska ha röda rosor. Det innebär att det knappt går att få fram rosor nog att täcka efterfrågan. Man får förboka evigheter i förväg och priserna är helt sinnessjuka.(kan tillägga att det är en stor ångestdag för de flesta butiker, för beställer man hem för många rosor så blir det en förlust som svider riktigt rejält)
    Dessutom börjar både rosa blommor och "ersättningsblommor" som tex tulpaner också skena iväg numera.

Vita rosor är ett mer ekonomiskt val. Ska du absolut ha röda så kommer du antagligen att hamna på 2500-3000 kr för en alldeles enkel bukett.

Jag skulle nog råda dig att behålla ditt lila färgtema

• skogstrollet89

Shit, jag som tänkte komma undan med ett billigt bröllop, låter som att blommorna spräcker min budget!

• passionsblomman

Inte om du struntar i det röda! Lila är en jättebra färg den tiden! Fins jättefina blommor. Varför inte tex stora vita liljeklockor tätt bundna med någon lila blomma som sällskap? Eller en tät knubbig bukett med tulpaner. Vita och så mörklila och ljuslila tex. Du kan ta i Vaxblomma som kontrast och vill du ha fler blomsorter tar du ranunkler eller anemoner. Det börjar också dyka upp luktärter så års, och det vore ju helt ljuvligt att blanda i. Tar du bara tulpaner bör det räcka med c ca 700-800 inkl arbete, med de andra blommorna, kanske 1000-1200. Mer lagom?

• PennyJenny

Håller med de andra, ta någon annan färg på buketten istället. Måste väl inte vara röda rosor?

• skogstrollet89

jo det är mer lagom, men vill nog ha mörkrött tema ändå, men man kanske kan ta en bukett som är mest vit och bara lite rött inslag?

• passionsblomman
    skogstrollet89 skrev 2008-10-19 16:12:31 följande:
    jo det är mer lagom, men vill nog ha mörkrött tema ändå, men man kanske kan ta en bukett som är mest vit och bara lite rött inslag?
    Japp!
Svar på tråden Röda rosor på alla hjärtans dag!!