• Zsarah

    Hur ska jag skriva detta?

    Någon som vill hjälpa mig?
    Vi kommer gifta oss i kyrkan så de som vill komma ditt och se så är ju naturligtvis välkommen, men efter vigseln kommer vi äta med familjen och efter maten så kommer vännerna och firar med oss. Hur ska jag skriva till vännerna i inbjudan att om de vill så är de välkommen till vigseln men efter vigseln så äter vi med närmaste familjen, men klockan 22.00 så är de välkomna att fira med oss?
    Till våra familjer gör vi helt traditionella inbjudningskort...

  • Svar på tråden Hur ska jag skriva detta?
  • Mrs Baom

    Det är bara att skriva så som du gör i forumet, "Välkommen att deltaga på vigsel mellan xx & xx kl xx. Efter detta kommer familjen samlas för lite mat och dryck, vi skulle bli mycket galda om du/ni vill komma och fira mmed oss när middagen är slut och festen börjar ca 22!!" eller nåt liknande, det blir säkert bra hur du än skriver!!

    Lycka till!!

  • Zsarah

    Mrs Baom skrev 2008-10-19 18:37:00 följande:


    Det är bara att skriva så som du gör i forumet, "Välkommen att deltaga på vigsel mellan xx & xx kl xx. Efter detta kommer familjen samlas för lite mat och dryck, vi skulle bli mycket galda om du/ni vill komma och fira mmed oss när middagen är slut och festen börjar ca 22!!" eller nåt liknande, det blir säkert bra hur du än skriver!!Lycka till!!
    Wow tack, var bra formulerat du fick det:) nu kan jag börja skriva inbjudningarna:)
Svar på tråden Hur ska jag skriva detta?