• Chapel of Love

hjälp med färgtema

vilka färger ska ert bröllop gå i
    jag har kommit så långt som till rosa
    men vad blir snyggt till det
    hur många färgteman brukar man ha

• Svar på tråden hjälp med färgtema
  • Silverscream

Vi kommer ha rött och vitt.

Kanske rosa och vitt skulle fungera?
    Eller rosa och brunt? (det blir väldigt, väldigt fint tillsammans. )

Det vanligaste är nog att man har 2-3 färger i sitt tema, tror jag.

• passionsblomman

Ännu en gång vad gäller färgtema: Jag fattar inte hur något som är yrkesfolks grundteknik för att bygga helhet och harmoni har dragit iväg till något man "har" på sitt bröllop!
    Det är ingenting annat än ett enkelt sätt att sålla bland alla tusen möjligheter, så man kommer till beslut och därifrån kan jobba vidare med dukning osv.Som florist väljer jag "tema" på precis allt jag gör, det är det utbildningen går ut på, Färg och form och hur man skapar olika uttryck. Inget du ska prestera, utan en hjälp på vägen. Vill du ha ett färgtema att förenkla för dig, så väljer du ETT.

Enkelt sagt: Välj en grundfärg du gillar. Bygg på den med en eller två färger till. En färg ska vara dominant över de andra, dvs kännas mest av när det är färdigt. (Glöm inte att har du vita dukar, porslin osv, är vitt redan en av färgerna.)
    Rosa är en lätt färg att kombinera med andra, oavsett om du vill ha det väldigt romantiskt och "soft" eller lite mer drag i färgbilden.

Vilken typ av brud är du? Hur ska stämningen vara? vilken slags lokal är ni i? Vet du ngt om färgerna där?
    Hör av dig om du vill ha mer tips. Vill du kan du inboxa mig.Jag hjälper dig gärna vidare.

• Novemberbröllop08

Beror på om ni har nåt tema för bröllopet. Vi kör bara på vitt och silver på vårat vinterbröllop

• MadTezz

Vi kommer att ha vitt, vinrött grått/silver som färgtema.
    Rosa och gått är väldigt snyggt=)

• ElinPierre

Svart passar ju också till rosa!

Och i vissa fall grönt..

• kiane

Jag har tänkt mig rosa i två olika nyanser, en ljus och en mörk och äppelgrönt(eller liknande) till det. Vad tror ni om det?

• mattiasmarie

rosa brunt är vackert. vi ska ha vitt lime o guld

• Fjälbacka 2009

Vi hade tänkt oss ljusblått, vitt och silver...
    Supersvårt att välja. Brunt är också snyggt tillsammans med rosa.

• Henriks älskling

Vi har gammelrosa, med inslag av guld, silver och ljusgrönt.

• Mrs Baom

Vi kommer ha vitt och silver! rosa och silver kan också vara mycket fint!!

• mikekarro

Vi skall ha vitt, ljusgrönt och champange. Alltså i buketten blir det vita pioner,champangefärgade rosor kanske, och det gröna får vara det gröna liksom. Inbjudningskorten blir vita som bas, med floss snören runt med gröna pärlor, och lite champange lull lull på kortet.

• patti87

Chapel of Love skrev 2008-10-19 22:33:14 följande:

vilka färger ska ert bröllop gå i jag har kommit så långt som till rosa men vad blir snyggt till det hur många färgteman brukar man ha
    kolla i mitt galleri...
    rosa, visst, champangefärgat och silver ;)
Svar på tråden hjälp med färgtema