• ogiftnickenyfiken

Hjälp mig... vad jag kan ha med mer...?

Jag har tänkt göra en fotobok till min m2b (som en slags morgongåva).

Jag har börjat på den men blir inte helt nöjd

Är det ngn som kan hjälpa till lite

På första sidan har jag några kort på oss och sen skrivit hur mkt han betyder osv.
    Sen har jag det första kortet på oss tillsammans och skrivit lite viktiga datum.
    Därefter har jag satt in lite bilder på när vi köpte huset, lite renoveringsbilder, före och efter mm.
    Skrev en dubbelsida med "Minns Du..." men den blev jag inte så nöjd med.
    Efter detta är det en dubbelsida med bilder på oss och vår äldsta dotter.
    En låttext som jag tycker är oerhört fin.
    Bilder på oss och yngsta dottern.
    Lite familjebilder på oss och båda barnen.
    Några bilder från en lite större tävling som han var med i (som var hans största mål och det han ville genomföra innan vi skaffade barn. Så den betydde mkt.).
    Och sist har jag skrivit 100 st "Jag älskar Dig för att..."

Jag ville få med sånt som vi gjort under våra 10 år tillsammans.
    Och det blev detta
    Mkt tid har gått till att renovera huset och min M2b har gjort allt själv. Så därför tog jag med en del av det.

Men vad kan jag ta med mer?
    Funderar på att skriva med några dikter som han fått under åren. Men då är ju inte på den bästa svenskan eller engelskan (men jag antar att det är charmen med det hela, att skriva dem så som de var när han fick dem första gången )

Men några tips på vad jag kan ha med???

• Svar på tråden Hjälp mig... vad jag kan ha med mer...?
  • bridesilly

Kan du inte göra en sida med er bröllopsplanering? inför dagen ni knyter era band

Annars kan du ha en sida med bilder på bara din blivande på en sida och kärleksdikter på den andra som ett uppslag kanske?

• passionsblomman

Det låter som en JÄTTEFIN bok! Hur kan det rimligtvis fattas något?
    Jag vill också få 100 st jag älskar dig för att...!

• ogiftnickenyfiken
    bridesilly skrev 2008-10-20 13:23:50 följande:
    Kan du inte göra en sida med er bröllopsplanering? inför dagen ni knyter era bandAnnars kan du ha en sida med bilder på bara din blivande på en sida och kärleksdikter på den andra som ett uppslag kanske?
    Kommer gifta oss borgerligt utan några andra där.
    Så det finns inte så mkt planering bakom det hela

Ja, jag få nog ta med några av alla dikter
  • ogiftnickenyfiken
    passionsblomman skrev 2008-10-20 14:43:23 följande:
    Det låter som en JÄTTEFIN bok! Hur kan det rimligtvis fattas något?Jag vill också få 100 st jag älskar dig för att...!
    Ja jag hoppas att han kommer att gilla den.

Jag vet inte men den känns inte 100% bra lixom.

Mmmmmm, hade jag med velat få
    Men det är roligt att få skriva ner dem och ge till honom oxå
  • socker86

Hmmm, alltså små händelser som ex han kanske snubblade på en sladd och krossade din finaste lampa elle ngt sånt? Sådana småminnen kan du ju försöka skriva in eller klistar in små bilder och kanske bilda en rebus av ngt slag om du nu känner att du vill fylla ut boken (som i övrigt verkar hur fin som helst).

Kanske misslyckades han med ditt recept en gång, glömde barnen på dagis för en hockeymatch på tv eller ja vad ni nu har varit med om som kan vara KUL att ta med, inget förnedrande...

Hoppas din fina bok får ett fint avslut och mycket uppskattning

• ogiftnickenyfiken

Har fixat ihop två dubbelsidor med dikter han fått genom åren...
    (många skrivna då vi träffades och jag var 15 år haha )
    Men ändå har jag 2 dubbelsidor kvar i boken... kommer inte på nåt att fylla dem med...
    Visst man kan ju alltid sätta in bilder bara för att.
    Men det känns inget kul...

Vad tror ni om att göra tomma sidor med ngn fin bakgrund... för att sedan efter förlovning och vigsel kunna klistar in kort från dessa stunder?
    Det är ju inte det ultimata men det hade varit kul att ha med bilder från dessa dagar då boken faktiskt handlar om kärleken mellan oss. Och i och med att han ska få den som morgongåva, känns det konstigt att inga bilder från varken förlovning eller bröllop kommer att finnas med.
    De ända bilderna jag kommer kunna fixa innan är ju bilder på ringarna och kläderna... inte så kul kanske.

Vet bara inte hur det kommer se ut då sidorna i boken är av blankt papper.
    Kommer det se skumt ut?

Vad tror ni...

Eller andra förslag på vad jag kan ha med?

• 2e advent

Jag har funderingar på att låta min bästa kompis försöka ta lite fina svartvita bilder av mig i bröllopsunderkläderna typ lite secretbox aktigt vet inte om jag vågar men han skulle uppskatta det något enormt. Det behöver ju inte vara helkroppsbilder i konstiga poser utan kanske en bild på bara mitt strumpklädda ben och liknande för att skapa lite förväntning inför natten, för jag har tänkt ge honom den på morgonen innan.

Flummigt skrivet men jag menar att det kanske kan vara ett förslag till de sista sidorna lite om det som komma skall så att säga

Låter som en jättefin bok förresten!

• ogiftnickenyfiken

2e advent skrev 2008-10-30 19:41:33 följande:

Jag har funderingar på att låta min bästa kompis försöka ta lite fina svartvita bilder av mig i bröllopsunderkläderna typ lite secretbox aktigt vet inte om jag vågar men han skulle uppskatta det något enormt. Det behöver ju inte vara helkroppsbilder i konstiga poser utan kanske en bild på bara mitt strumpklädda ben och liknande för att skapa lite förväntning inför natten, för jag har tänkt ge honom den på morgonen innan.Flummigt skrivet men jag menar att det kanske kan vara ett förslag till de sista sidorna lite om det som komma skall så att säga Låter som en jättefin bok förresten!
    Ja det är ju en idé men njaaaaa min kropp är lixom inte gjord för det
  • 2e advent

Inte min heller det är därför jag tänker mig bara glimtar typ ett ben med snygga strumpor och skor så aldrig några helkroppsbilder utan bara de detaljer som man faktiskt är nöjd med, för några såna brukar man ju ha i alla fall, eller varför inte de delar som man vet att han tycker om.

• ogiftnickenyfiken

2e advent skrev 2008-11-02 20:19:44 följande:

Inte min heller det är därför jag tänker mig bara glimtar typ ett ben med snygga strumpor och skor så aldrig några helkroppsbilder utan bara de detaljer som man faktiskt är nöjd med, för några såna brukar man ju ha i alla fall, eller varför inte de delar som man vet att han tycker om.
    Ja det är ju en idé...
    Tack för tipset... får tänka över det
  • ogiftnickenyfiken

Kom att tänka på en sak...
    Vi kommer ju vigas i Göteborgs Rådhus och det finns inte utrymme för egne löften mm.
    Utan allt går ju så snabbt på typ 5 minuter.

Funderade på om man på en sida kan skriva ner sitt löfte till honom.

Vad tror ni om det?

För det känns lite tråkigt att inte få ha med några av sina egna ord. (det blir ju aldrig lika fint och romantiskt när det är nedskrivet som om man säger det direkt till honom. Men kanske bättre än inget)

Sen har han ju iofs 100 st jag älskar Dig för att.
    Men det är ju inte samma sak som det jag vill säga i ett löfte.

Åsikter?

• september2009bröllop

låter som en jättefin idé tycker jag!

• HB09

Instämmer, jättemysig present! Jag skulle bli överlycklig om jag fick en sådan "bok".

Svar på tråden Hjälp mig... vad jag kan ha med mer...?