• marsros

Hjälp med blommor

Hej alla glada florister på BT!

Jag ska gifta mig på fredag...eh ja nu på fredag.
    Grejen är att vi bor utomlands och kommer gifta oss enkelt i tingshuset här och sedan ha stort bröllop i Sverige i mars.

Jag ska gå till blombutiken imorgon och beställa en bukett. Jag har kommit på att jag vill ha en så lik bukett på begge dagarna som möjligt. Tänkte mig rosor i ljusa färger. Eftersom vi reser på bröllopsresa direkt vill jag ge buketten till ett av vittnena som tack. Kan man få en bukett som är bra att hålla i men som samtidigt står sig bra och är vacker hemma sedan. Jag ska ju bara ha buketten i en halvtimme och hämtar den hos floristen precis innan.

Frågan: ska man då bara beställa en rosbukett och be dem ta bort taggarna?

• Svar på tråden Hjälp med blommor
  • passionsblomman

Du har bråttom! ge dig iväg till blomsteraffären så fort du kan.
    Det är inga problem att buketten ska hålla efteråt, det gör vilken välbunden bukett som helst. Ditt dilemma nu , är att har du särskilda önskemål på färgton osv måste de blommorna beställas omgående, annars hinner de inte komma! Du får bereda dig på att vara flexiel i sortval är jag rädd. Kolla upp rosen "Vendela" som är en creme/champangefärgad ros, valig till brud.

• marsros

Tack för snabbt svar.

Jag höra vad de kan få tag i, spelar inte så stor roll vilken färg så det ska nog lös sig.

Är det så att alla rosor har namn så att om jag får veta vad de heter som jag får i buketten nu kan beställas till bröllopet i mars? Kan jag då ta med ett foto på buketten jag har på fredag och få en likadan?

• passionsblomman
    marsros skrev 2008-10-20 22:28:45 följande:
    Tack för snabbt svar.Jag höra vad de kan få tag i, spelar inte så stor roll vilken färg så det ska nog lös sig.Är det så att alla rosor har namn så att om jag får veta vad de heter som jag får i buketten nu kan beställas till bröllopet i mars? Kan jag då ta med ett foto på buketten jag har på fredag och få en likadan?
    Precis så är det!
Svar på tråden Hjälp med blommor