• Martina 76

    Tips på billiga möhippa!

    Jag ska vara brudtärna på min bästa väns bröllop och ska självklart fixa en möhippa. Problemet är att hon inte har så många vänner och de hon har har inte råd med så mycket. De tycker att 500kr var är alldeles för mycket. Suck! Jag vet inte vad vi ska hitta på som blir så billigt.

    Jag tyckte att en aktivitet (Arosfortet), bus på stan och bubbel & relax där jag tar med mig hemlagat redan är budget. Men det blir ca 500 kr totalt o de andra protesterar.

    Någon som har några tips!?

  • Svar på tråden Tips på billiga möhippa!
  • Martina 76

    20 klick men inga tips - kom igen nu!

  • september2009bröllop

    De e ju lite svårt när de inte ens vill lägga 500 kr..
    man får ju inte så mycket för en 500ing nu för tiden.. Kan ni inte göra något billigare än arosfortet, om de nu kostar nått

  • Aleta

    Jag skrev några tips i den här tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m3125387.html

    Om ni har aktiviteter så välj sådant där bara bruden gör och ni andra tittar på. Inte lika kul men definitivt billigare.

    Om ni tar en danskurs så skulle ju alla kunna vara med.
    Kolla i kurskataloger på studieförbunden och kontakta lärarna direkt. Någon kanske vill ta ett litet extraknäck.

  • Myrmor

    HAr väninnorna inga specialkunskaper de kan deka med sig av (dansa salsa/magdans tex)? Annars är bubbelfrukost, bus på stan, picknicklunch, hemmarelax med ansiktsmask, middag hemma hos någon med drinkprovning, sällskapsspel/singstar/rolig frågesport gällande bruden ett billigt alternativ på en mysig dag!

  • Ore

    Hemmaspa är ett ganska bra alternativ. Och även spinna vidare på någon aktivitet där någon av väninnorna kanske har specialkunskap. Någon som är florist och som kan lära er göra blomsterarrangemang, någon som har en hobby ni kan prova på (smyckestillverkning, glasblåsning, eller någon typ av dans eller träning som kan vara rolig)? Någon som är massör och kan ge bruden en massage? En sminkös som kan ge bruden en make-over. Någon som är bra på att fotografera, i så fall kanske ni kan ta en massa snygga bilder på bruden i olika outfits och sätta ihop ett fint album som hon kan ge till sin blivande man.

    Det finns mycket man kan hitta på som inte behöver vara så dyrt... Men om ingen kan tänka sig att ställa upp och hjälpa till så är det nog svårare att få det billigare än 500 kr. Det var där vi landade på en liknande möhippa som den du beskrev, med hemlagad mat, en "dyrare" aktivitet och hyra av en bubbelpool...
    Lycka till!

  • lillabruden

    nu är jag säkert lite nördig men.... jag älskar singstar och nintendo Wii, ni hade kunnat låna det från någon (om du inte själv har) och ha tävlingar, och priserna hade kunnat vara nått enklare... vet inte var du bor men i malmö finns en 10kr butik på möllan... eller något så underbart som penga-choklad

    jag har hört talas om lekar där man tar med sig typ en grej som är 'typiskt' sigsjälv sen blandar man dem i en säck eller nått o så ska man gissa vem det tillhör...fast jag tycker själv det låter lite trist men kan säkert vara ett kul sätt att lära känna varandra!

    hoppas du kommer på nån bra lösning..

  • Aleta

    Jag var på en möhippa där alla deltagarna slog in ett paket var till den blivande bruden.
    När hon öppnade så skulle hon gissa vem det var ifrån och vilken händelse det anspelade på.
    Vitsen var alltså att hon beskrev hur varje person kände henne.
    T ex om hon hade varit på matlagningskurs med någon så fick hon en stekspade av den osv.

    En annan tjejs blivande man hade vansinnig svettlukt på sina träningskläder så alla tog med en svettig t-shirt från sin egen kille och dessa blandades i en stor korg tillsammans med hennes blivandes t-shirt.
    Hon lyckades identifiera hans tröja kan jag meddela...

  • Martina 76

    Tack för alla bra tips!

  • Martina 76

    Kom faktiskt på en dyr grej som blir ganska billig ändå i och med att det bara är för bruden. Hon ska få flyga i en timme i ett litet tvåsitsigt flygplan. Kostar 800kr vilket blir rätt lite per person.

  • lillapuh

    du hittar rätt mycket om du googlar! vi håller själv på att planera en möhippa och har googlat fram hur mkt som helst! ta en planeringskväll med alla kompisar och brainstorma! då får ni säkert fler tips och ideér till en rolig och fartfylld dag. Kanske alla vänner kan ge olika "råd" i en slags bok som ni sedan kan överlämna på bröllopet, som en liten extra present?

  • AJFC

    åk & bada i något badhus det gjorde vi och hade skit kul...

  • vintjej

    Champagneprovning. Det behöver inte bli så dyrt iom att 1 flaska räcker till 12 - 14 personer på en provning. Provningsledare behöver inte heller bli så dyrt. Allt man behöver mer är en bra lokal att sitta i d v s en med tillräckligt stort bord och god belysning, vinglas och vattenglas (billigt på IKEA).

  • IkkaP

    Jag ska sköta min mammas möhippa, har ingen aning om vad man kan hitta på? Ska så klart vara hennes brudtärna. Kram

  • Sommar bruden

    jag ska också planera möhippa. jag hade tänkt att vi skulle iväg och pröva western riddning.

  • Fejs

    På min ena möhippa så ordnade jobbarkompisarna spa hemma. Var och en gjorde en sak med mig (blivande bruden), ansiktsbehandling, maikyr, pedikyr, massage, ögonbrynsplockning, träning etc De lagade även mat så vi åt och drack gott. Kan jag verkligen rekommendera!!!

  • Luucie
    lillapuh skrev 2008-10-22 20:49:06 följande:
    du hittar rätt mycket om du googlar! vi håller själv på att planera en möhippa och har googlat fram hur mkt som helst! ta en planeringskväll med alla kompisar och brainstorma! då får ni säkert fler tips och ideér till en rolig och fartfylld dag. Kanske alla vänner kan ge olika "råd" i en slags bok som ni sedan kan överlämna på bröllopet, som en liten extra present?
    Mkt bra i dé att träffas tillsammans med de andra tjejerna...inte minst för att de då får en bättre uppfattning om att det kanske faktiskt kostar en liten slant om man vill göra något. Även om man försöker hålla ner kostnaden.
Svar på tråden Tips på billiga möhippa!