Göra hårnålar!
Funderar på hur jag får tag på snygga hårnålar... Hittade dessa på Tradera www.tradera.com/auction/auction.aspx
Kan man smycka dessa med metalltråd och pärlor tro? Eller ska man köpa nya?
Funderar på hur jag får tag på snygga hårnålar... Hittade dessa på Tradera www.tradera.com/auction/auction.aspx
Kan man smycka dessa med metalltråd och pärlor tro? Eller ska man köpa nya?
Det lär ju inte vara några större problem att smycka dem med pärlor och metalltråd. Kolla närmsta pärlbutik, fysisk eller på nätet så hittar du vad du behöver.
Inte om du har metalltråd. Eftersom de är vågiga så kan du dock inte trä på någon pärla på dem.
Till en bal jag skulle på köpte jag en påse "fejkpärlor", gick till olika frisörer tills jag hittade en som hade hårnålar som jag kunde trä på pärlorna på. Sedan trädde jag på en pärla på varje hårnål och hade en hel drös med pärlhårnålar för typ 50 kr. Tror jag fick betala 50 öre för varje hårnål, och gav kanske 20 kr för 40-50 pärlor...
Jag hade tänkt mig nått liknande dessa cgi.ebay.com/Single-Pearl-Bridal-Hair-Pins-Hairpins-Set-of-5-001_W0QQitemZ280278553882QQcmdZViewItem&_trkparms=72%3A1205%7C39%3A1%7C66%3A4%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14#ebayphotohosting
Har hittat fina i en tidning, ska se om jag kan fixa bild.
Jag tycker att du lika gärna kan köpa nya hårnålar, men vill du ha något gammalt i din brudstrass kan du ju slå till på dessa. Inga problem att smycka dem med pärlor som Ore sa, men det är allra finast med halvborrade pärlor så att man inte ser hålet.
Jag skulle nog köra på färdiga hårnålar (eller snurror med pärla) i just det här fallet, om inte prisskillnaden är ofantlig.