• PennyLane2009

Dalabrudar 2009 del 2

Såg precis att den gamla tråden stängts av och kände att det var läge att ta upp tråden igen.

• Svar på tråden Dalabrudar 2009 del 2
  • PennyLane2009

Finns det några dalabrudar kvar?
    Passar dessutom på att fråga er om tips på duktiga solister i Rättviksområdet, både manliga och kvinnliga och gärna både "skönsjungande" och de med lite mer "personliga röster" (vi funderar nämligen lite på "Evighet" fast i Thomas Andersson Wijs version och den skulle bli för mycket Carola om den framförs av någon med alltför skolad och vacker röst).
    Tar även emot tips på riktigt bra frisörer i Leksand som kan fixa en snygg frisyr till mig och min tärna.

Stort tack på förhand!

• fredag den 13e

Jag är kvar! Var dock inte med i förra tråden...

Kan tyvärr inte hjälpa dig med vare sig solist eller frisör. Är inte riktigt mina trakter.

När ska ni gifta er?

• PennyLane2009

Vi gifter oss 31 januari. Själv då?

• fredag den 13e

Åh, men det är ju alldeles inpå knuten!
    Börjar allt falla på plats?

13:e juni slår vi tll! Så det är ju ett tag kvar..

• tassen

Hej

Jah var inte heller med i förra tråden, men det går väl bra ändå....

Vi ska gifta oss i sept 09, men har inte riktigt bestämt vart...borde väl ta o göra det kanske =)

• 3Jane

Hejhej ... jag var nog inte heller med i förra tråden tror jag. Kanske nångång.

Vi gifter oss i Leksand 17 januari.

• 3Jane

Hm, det var jag ju tydligen visst haha.
    Så länge sen så jag hade glömt det :)

• PennyLane2009

Ja, det är bara lite drygt 3 månader kvar! Och det känns som om det ändå är en hel del kvar att bena ut.
    Jag har bestämt mig för att sy upp min klänning och träffat den skräddare som ska göra det. Han ville dock inte börja sy förrän i slutet på november så nu gäller det för mig att välja tyg. Måste även gå ut och prova en cape eller liknande eftersom vi gifter oss mitt i vintern. Har heller inte bestämt vad jag ska ha för skor, har letat sedan i somras och har hittat några fina (i olika nätbutiker) som jag väljer mellan. Dessutom ska vi till London senare i höst, så då tänkte jag försöka leta skor där.
    I helgen ska vi ut och prova kläder till mannen.
    Vigselring är beställd.
    Blommor är bestämda (förutom de som ska stå på borden) men inte beställda.
    Hår (och ev. makeup) är inte bokad. Tips mottages varmt!
    Kyrka, präst, festställe (hotell som ordnar mat och dryck), dj är bokad.
    Vi har valt en konditor för tårtan men inte bestämt hur den ska se ut eller vad den ska innehålla.
    Vi har valt papper och typsnitt till alla trycksaker (inbjudningar redan gjorda och utskickade).
    Vi har nästan valt all musik till kyrkan, men vi har inte valt solist. Tips mottages varmt!
    Så vi har betat av en hel del, men har ändå en hel del kvar att styra upp under de kommande tre månaderna.

fredag den 13e skrev 2008-10-23 08:24:32 följande:

Åh, men det är ju alldeles inpå knuten! Börjar allt falla på plats?13:e juni slår vi tll! Så det är ju ett tag kvar..
  • 3Jane

Ja men då känns det ju som ni är på banan iaf, skönt att redan ha kommit igång med en hel del!
    Börjar bli roligare nu tycker jag, när det inte är så lång tid kvar-. Känns mer realistiskt o man kan börja planera mer i praktiken o börja köpa saker.

Mina kläder o skor är klara, förutom underkläderna som jag ska ha under klänningen. Det måste jag hitta. Har inte kollat sååå mkt än. Hans kläder är halvklara, beställda men inte kommit än.

Ringen är INTE klar. Det är mitt största stressmoment än för jag har inte ens börjat titta. Vet inte vad jag vill ha!

Blommor sådär, vet ungefär vad vi vill ha. Men väntar med det.

Har bokat kurs på make up store o då ska jag köpa smink där också, sen sminkar jag mig själv på bröllopsdagen.
    Håret vet jag inte riktigt med än, får fortsätta fundera på det.

Vissellokal, festlokal, vigselförrättare o hotell är bokat och klart.

Maten klar, dryck ska köpas i Tyskland i december.

Inbjudningskorten skickade, en vecka kvar till sista osa-dagen. Vigselprogram o festprogram är påbörjade. Inte valt papper än.

Musiken till vigseln är klar o till festen håller vi på sätta ihop en playlist.

Fotograf är fixad.

• kattbrud

En till som gifter sig i Dalarna under 2009, antagligen 28 mars. Kul med fler blivande brudar från Dalarna!

Svar på tråden Dalabrudar 2009 del 2