Vad får gästerna mer än vigselprogram....
Hej!
En fråga.....
Vad har ni mer till gästerna i själva kyrkan till vigseln?
Jag har gjort ett vigesprogram, men ska man ha något mer?
Hej!
En fråga.....
Vad har ni mer till gästerna i själva kyrkan till vigseln?
Jag har gjort ett vigesprogram, men ska man ha något mer?
de kyrkliga vigslar jag varit på så har tärnorna delat ut små rispåsar tillsammans med vigselprogrammen. Men annars tror jag inte att man brukar ha något mer.
Vi hade såpbubblor
Vi mé..
Vi hade små rispåsar snyggt upplagt på ett stort fat som våra marskalkar delade ut tillsammans med vigselprogrammen!
Vi ska ha både små påsar med rosenblad och bubblor, så får folk välja vad dom vill ta Men om man vill göra det enklare (och billigare) så kan man ha en skål längst ner i kyrkan (som ev. någon håller i när alla går ut) så alla får ta varsin näve. Så var det på ett bröllop jag var på.
Vi hade bara vigselprogram (psalmboken står ju kyrkan för). Det där med att dela ut rispåsar eller liknande förstår jag inte alls...
Vi kommer ha rispåsar också och på vigelsprogrammen tejpar vi fast tomtebloss
Riset när man går ut, snälla ni!Inte kul att hasta runt med dammsugaren mellan två vigslar bara för att någon knutit upp rispåsarna inne i kyrkan.Låt folk själv ha riset med sig tycker jag.
vi hade inget alls, å när vi kom ut så hade folk med eget ris i väskan å prästen delade även ut lite innan vi kom ut. Skulle aldrig få för mig att fixa med ris eller dyl för att dom ska kasta på en
Jag har aldrig vart på en vigsel där gästerna förväntas ta med sig ris själva
Va på ett bröllop där riset va in stora plastpåsar och tyckte väl inte det var särskilt snyggt när resten av bröllopet var så påkostat.
Jag tycker inte att det är upp till brudparet att fixa ris etc, är det ens kul att få det kastat över sig? Nej då tycker jag att den som vill kasta ris tar med det själv, skulle kunna tänka mig att dela ut såpbubblor till barnen dock. (Och kanske till tärnorna som fixar så att bubblorna hamnar med på bild, vilket kanske barnen har svårare för).
Är det inte så att riset står för önskad välgång och rikedom åt brudparet?Vill man dutta med påsar så fritt fram men det är gästerna som skall önska brudparet välgång inte brudparet själv.
Jag har heller aldrig fattat varför brudparet ska ha hand om riset. Det är ju jobbigt! Det är ju inget man direkt ivll ha över sig.
Om man nu är sån som tänker på fåglarna, och därför specifikt har skaffat såpbubblor istället för att undvika riset, ja då kan man väl göra det, men att betala för ris, det har jag inte förstått.
MarianneL skrev 2008-10-29 16:32:56 följande:
Vi hade både ris & bubblor. Bara det att min gode far inte hittat "rätt ris" utan köpte avorioris, som det inte ont anandes knöts in i påsar. Jag kan meddela att avorioris gjorde hemskt ont att få kastat på sig. Smattrade i hela huvudet, när de kastade från alla håll o kanter. Vår minsta dotter fick panik och skrek. Fattade såklart inte nå´t när hon blev överöst med ris. :-0 Har bild i galleriet...
DanKat:
haha nej men oj. Det var värst. Den myten har jag hört massor med gånger. Så bra att veta hur det verkligen ligger till :)
Tack
Vi hade korgar med vigelprogrammen i som våra mammor delade ut och sen korgar md rosblad som delades ut efter vigseln, se bilder i vårt galleri.
MarianneL skrev 2008-10-29 18:06:15 följande:
Soon to be wed skrev 2008-10-29 18:07:32 följande: