Inlägg från: älskarlivet |Visa alla inlägg
  • älskarlivet

Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...

Vi ska åka till Kokkari på Samos!

• älskarlivet

Men vad finns det för sevärdheter i Tunisien som klår Grekland?

Det stora Blå skrev 2008-10-27 19:56:27 följande:

Tunisien har Medelhavets bästa stränder, och är mest prisvärt.Vad sägs om 18 kr för en frukost istället för 5-6 euro i Grekland?Eller 2 solstolar + parasoll för 30 kr istället för 9 euro som i Grekland?Eller 6 kr för ett paket cigaretter (på gatan)?Golfmöjligheter överallt! Var finns det i Grekland?Alltid 3-4 grader varmare än Kreta. 14 mil till Sicilien med färja.Sorry Grekland, du har fått en stark konkurrent!
  • älskarlivet

Men som någon skrev ovan, jag tror också att folket i Grekland är trevligare..

Det stora Blå skrev 2008-10-27 20:07:15 följande:

"älskarlivet"Det finns hur mycket kultur som helst i Tunisien om man vill lyfta från stranden eller från golfbanan. Bl a världens näst största colosseum. Den heliga staden Karthago, och mycket mycket mycket mera."nni"På Korfu ska man bo i eller mycket nära Korfu stad, och sedan bila eller bussa till t ex Glyfada-stranden.
  • älskarlivet

Vi åker till Kokkari, Samos, och Apollos hotell Christineangela

nni skrev 2008-10-27 20:19:43 följande:
    Har osså fått en riktigt bra bild av Grekland. Gästfrihet o bemötande e viktigt. Men vilken av alla dessa öar. Finns så många från Apollos sortiment, så kikat där för mycket egentligen. Alla har ju sin charm.Svårtattvälja; Skopelos...verkar fint, grönt med sandstränder som vi vill ha, men kanske för litet, vill gärna kunna göra ngn utflykt därifrån o se lite. Ska ha 2 veckors sem.Det stora Blå; Okej. För vi var inte endast tjejer i Turkiet...var jag, min sambo o 2 vänner. Tyckte det var extremt jobbigt med försäljarna. Men de finns inte överallt?Vart i Tunisen var ni?
Svar på tråden Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...