• MarianneL

SVAR: Det bestämmer du själv...

Jag vet inte helt varför, men jag börjar irritera mig lite på att det nästan alltid är samma svar på alla diskussionsämnena. (Ta det du tycker blir finast, det är klart du kan göra så, det är din dag, det ska ingen annan bestämma)
    Är det inte roligt att vi alla sitter här och vill att folk ska berätta för oss att allt är tillåtet, så länge det blir som vi önskat.
    Vad är poängen med diskussionen? Vad är det egentligen vi vill höra?
    Om alla alltid svarar: Gör precis som du vill ha det, varför är vi då så många som är så mån om att få det konfirmerat?

(Det här är inte kritik mot svaret i sig själv, mera en tankeställare till mig själv mest av allt. Kanske något du har undrat över också?)

• Svar på tråden SVAR: Det bestämmer du själv...
  • celtic

Jag måste säga klockren tråd! Jag har också tänkt på det här och stört mig, typ trådar med 40 svar där alla säger "men gumman följ ditt hjärta, det är din dag yada yada"

• Igia

Intressant tanke. Jag tror det ligger lite i människans natur att få en bekräftelse på att det vi tror, gjort, gör osv är rätt.
    Varför? Vet ej, men vi vill ju så gärna, ffa kvinnor, att alla ska tycka om oss och säga att man valt rätt. Om man är ärlig och säger att jag hade inte gjort det valet el nåt så tar många det väldigt personligt istället för att alla är vi olika.
    Om man får svaret gör som du vill så kan man ju alltid hävda sen att om nån klagar så sa de faktiskt att jag fick göra som jag ville och det gjorde jag och då blev det så här. Som en ursäkt ifall att...

• Aleta

Många har kanske inte varit på så många bröllop innan och vet inte riktigt vad som gäller. De är osäkra och vill ha bekräftelse.

BT överlag genomsyras av en välvillighet som man inte finner i så många andra forum på nätet. Folk hjälper varandra väldigt mycket och uppmuntrar också.

Ofta märks det i trådstarten om TS vill ha en riktig diskussion eller inte och de flesta respekterar det.

Det är inte helt ovanligt heller att om någon opponerar sig och säger, "absolut inte", så blir TS ursinnig eller ledsen.

Sedan är vissa ämnen hetare än andra. Läs några trådar om brudöverlämning, kuvertavgift, barn eller inte på festen t ex. Där säger inte folk "gör som du vill"...

• Myrmor

Jättefint skrivet, tycker du har rätt! Gumman, följ ditt hjärta, det är din tråd.

MarianneL skrev 2008-10-25 01:02:56 följande:
    Jag vet inte helt varför, men jag börjar irritera mig lite på att det nästan alltid är samma svar på alla diskussionsämnena. (Ta det du tycker blir finast, det är klart du kan göra så, det är din dag, det ska ingen annan bestämma)Är det inte roligt att vi alla sitter här och vill att folk ska berätta för oss att allt är tillåtet, så länge det blir som vi önskat.Vad är poängen med diskussionen? Vad är det egentligen vi vill höra?Om alla alltid svarar: Gör precis som du vill ha det, varför är vi då så många som är så mån om att få det konfirmerat?(Det här är inte kritik mot svaret i sig själv, mera en tankeställare till mig själv mest av allt. Kanske något du har undrat över också?)
  • passionsblomman

Framförallt kan man ifrågasätta om det verkligen blir någon hjälp med: "du gör som du vill"

Det är ju kanske det man inte vet...

Även om man inte behöver "krångla till saker i onödan" så är det faktiskt en del olika yrken och kunskaper som kommer med i bilden när större fester arrangeras. Det kan kännas lite overload om man ska behärska allt från att sy, klippa och klistra, binda blommor och fotografera, till servering, bar , ljudtekninker, vigselordning, solosång...
    De flesta av oss kan inte hälften av allt det där!

Dessutom går det troll i att säga "men herregud, inte ska du betala så DÄR dyrt för ett proffs när du kan hitta MYYYcket billigare/ göra det MIIInst lika bra själv, de försöker bara skinna dig stackars brud"

Det är ju inte Bridezilla varning på att överlåta festarrangemangen till folk som jobbar med sådant.
    Däremot på att proffsen ska se det som en sådan ära att få göra just mitt bröllop att de borde göra det gratis...

• MarianneL

kul att höra vad ni tycker.
    Visst är det så att vi vill ha bekräftelse. och många här inne på BT har ju blivit goda vänner med tiden, och då är det ofta man startar en tråd bara för att "upplysa" om vad man har valt, och sen abra vill höra "ååh så fint".
    Och det är så kalrt okej.
    Men ja... ibland har jag också märkt att folk verkligen inte uppskattar åsikter egentligen.
    Var bara en rolig tanke jag fick, hoppas vi fortsätter vara trevliga mot varandra. Det är väl därför det är så många på just BT.

• Igia

MarianneL
    Varför blir alltid dina trådar fästa? De är alltid överst...

• Igia

Hmm, det var nog inget. det verkar vara borta nu. Kanske sitter vid en konstig dator jag el så är det tidsomställningen... sorry iaf

• MarianneL

hehe. ja det hade varit konstigt i sånna fall Kanske är för att vi är de enda som är så sent uppe :)

Svar på tråden SVAR: Det bestämmer du själv...