• ogiftnickenyfiken

Vi kommer vara helt själva...

Vi ska gifta oss borgeligt i Gbg:s Rådhus.
    Vi kommer att vara själva, inga nära och kära som ska vara närvarande.
    Men jag funderar på hur man ska göra när det gäller fotografering.
    Kan ju fråga ngn utav vittnena där, om de kan ta några bilder under den korta vigselakten.
    Men vi har en vanlig digitalkamera som ibland tar suddiga bilder.
    Tänk om det blir så just då

Ngn som vet om det är svårt att ta med en systemkamera om man inte gjort det innan?
    Krävs det mkt träning för att ta ok bilder med en sån?

Och efter vigseln skulle jag vilja ha ngn bild på oss.
    Inte så kul att sätta igång självutlösaren på digitalkameran, på hotellrummet.

Ngn som har förslag eller tips?

• Svar på tråden Vi kommer vara helt själva...
  • chamor

En systemkamera och också "autofunktion" som tar bra bilder (och kan ta dåliga) men att ta bilder med auto är lätt!

• Hemligt i New York

Mitt förslag är en fotograf, men det vill ni kanske inte? Så gjorde vi, hade fotografen som vittne (i usa behövs bara en) och efter vigseln fotade i oss med honom.

Har läst många inlägg här om brudar som ångrar att de inte la pengar på en riktig fotograf på den stora dagen.

Annars är systemkamera inte svårt, som chamor säger, det är bara att använda auto, men lite övning innan skadar så klart inte

• SaraPayam

Anlita en fotgraf :) Jag skulle verkligen ångra mig om man inte hade några riktigt proffsiga kort ifrån den dagen.

• ingenjörsbruden

Chansa inte....er dag kommer inte igen! Varför inte boka tid hos en fotograf o ta några porträttfoton innan eller efter vigseln.....så att ni verkligen kan få bra foton från er bröllopsdag.....

Om det inte är ett alternativ så investera i en ny kamera om er nuvarade är knasig o opålitlig.

Även om er kamera skulle fungera så kanske vittnet inte kan ta foton som blir bra....suddiga kan de bli om man inte fokuserar ordentligt....dessutom så är det som jag skrev innan...viktiga foton för er....så vittnet kanske inte vill ta foton.....

• Comfortably numb

jag skulle också boka en fotograf, om folk inte fått vara med är det ju ännu roligare att kunna uppleva bilderna ihop sen

• skille

Jeg ville hatt en ordentlig fotograf!
    Eks Peter www.photprint.se/ han er kjempe flink og tar veldig bra bilder:)

• Maria2009

Vi gifter oss ungefär på samma sätt, bara vi med vittnen. Vi har bokat en fotograf att ta bilder innan bröllopet. Vi resonerade som så att eftersom ingen blir bjuden till vigseln så blir det om möjligt ännu viktigare att ha fina bilder att visa upp för släkt och vänner efteråt. Och så gör vi det självklart för att vi själva vill ha fina bilder!

• ogiftnickenyfiken
    Maria2009 skrev 2008-10-28 10:11:36 följande:
    Vi gifter oss ungefär på samma sätt, bara vi med vittnen. Vi har bokat en fotograf att ta bilder innan bröllopet. Vi resonerade som så att eftersom ingen blir bjuden till vigseln så blir det om möjligt ännu viktigare att ha fina bilder att visa upp för släkt och vänner efteråt. Och så gör vi det självklart för att vi själva vill ha fina bilder!
    Men vad kommer ni ha på er?
    Min m2b kommer ha kostym och jag ngn form av klänning... vet bara inte vilken än.

Ja de flesta verkar ju säga att man ska boka en fotograf men det kommer det inte bli.
    Är faktiskt inte beredd att betala föera tusen för det då vi inte ser detta som ett bröllop utan mer en snabb vigsel.
    Hade varit en sak om man skulle ha brudklänning och hela baletten.
    Men vi kommer "bara" vara lite finklädda.
    Kommer fixa hår och makeup själv så det blir som sagt budget-varianten (eller vad man nu vill kalla den).
    Varför vi väljer att göra så står i min pres.

Min kusin gjorde såhär och de har jättefina bilder från deras dag.
    Så det får lösa sig...
    Har ju några månader på mig...
    Kanske ska höra med min bästa vän.
    Hon har en massa vänner i Gbg och ngn kanske har fotografering som hobby
  • Maria2009

OgiftNickenyfiken: Jag har velat fram och tillbaka jättemycket när det gäller kläder, först ville jag absolut inte ha nån brudklänning (har aldrig haft den där drömmen om att se ut som en prinsessa), men nu har jag börjat ändra mig. För tillfället lutar det åt en enkel, men ändå brudklänning. Sambon ska ha kostym men utan slips, det känns för stelt på honom.

Jag funderar på att göra håret hos frisör, men sminket sköter jag själv.

Klänningen du har i galleriet är helt underbar ju! Hade mycket väl kunnat ha en sån själv. Det är nog en bra idé att kolla med din kompis, lite vana av fotografering är nog bra att ha. Ni vill ju bli nöjda!

• Vill nu

Det behöver ju inte kosta flera tusen med en fotograf! Man kan ju välja att ta vanliga porträttbilder i stället för en hel bröllopsfotografering! I de flesta städer finns ju lite mindre "flaschiga" fotografer som tar jättefina bilder till en mindre peng...Tror som många andra skrivit att man ångrar sig i efterhand om det visar sig att alla bilder är suddiga, eller ett finger med, eller så!

Lycka till!

Svar på tråden Vi kommer vara helt själva...