• Fotbollsfru

Hur påvisa vad vi önskar oss??

Vi funderade igår hurvi på bästa sätt informerar våra gäster vad vi önskar oss. Vi önskar oss bara resecheckar men vart och hur slinker vi in det? Man kan ju bara säga det om man får frågan och inte säga det apropå ingenting. Kan man ta med det i inbjudningskorten eller blir det för otrevligt?? Någon som har tips?

• Svar på tråden Hur påvisa vad vi önskar oss??
  • Fotbollsfru

Måste nog förtydliga mig. Låter så konstigt. Det är absolut inget krav på att ta med present på vårt bröllop men jag tänker på hur vi informerar de som vill och kna köpa bröllopsgåva. Så, nu önskar jag tips om ni har några.

• Fenixx

om ni har en bröllopshemsida så är det ju kanon att lägga ut mer info där på sidan om gåvor/presenter att ni helst önskar er det.
    har sett folk som gjort roliga rimverser om det med.

• svårtattvälja

Man kan skriva det i inbjudningskorten, eller för att göra det ännu mer elegant: välj ut någon eller några (tex föräldrar, syskon, tärnor, bestmen, toastmaster/madame) som kan svara på frågor era gäster kan ha, och då också önskelistan. Och så skriver ni något om "för frågor vänd er till", "för mer information" etc i inbjudningskortet.

• Höstbrud-07

Skriv det inte i inbjudan om ni inte har ett separat infoblad eller så, inbjudan ska inte innehålla den typen av info. Folk lär ju fråga den som de osar till och de/ni kan då svara. Vi hade lämnat en önskelista till våra föräldrar som var värdpar och tog emot osa. Nästan alla presenter var från den listan, och det utan att vi ens nämnt presentfrågan i vare sig inbjudan eller infoblad. Så folk frågar helt enkelt.

• Fotbollsfru

Tack ni alla. Konstigt att tjejer inte kan vara så här hjälpsamma och trevliga mot varandra i verkliga livet...

Tack speciellt till Fenixx som påminde mig om att jag självklart kan använda Bröllopstorget och lägga upp en bröllopssida. Där kan vi ju skriva önskelista. Konstigt att jag inte hittade det själv.

Kram och lycka till med allt till er alla!

Svar på tråden Hur påvisa vad vi önskar oss??