• celtic

Alla pyssliga, jag behöver hjälp!

Jag har sett sådana här monogram caketoppers på amerikanska hemsidor och gillar idén men skulle vilja ha något lite annorlunda. Vårt gemensamma efternamn kommer att bli Lowe och vi gifter oss på alla hjärtans dag så jag skulle vilja göra något på det temat. Tänkte ett hjärta med ordet Lowe i mitten som caketopper. Några förslag hur man skulle kunna göra det snyggt? Vill ju helst ha den i metall men det blir nog svårt. Så vad tror ni?
    Pepparkaka?
    Cernitlera?
    Ståltråd och pärlor?

Alla tips är väldigt välkomna!

• Svar på tråden Alla pyssliga, jag behöver hjälp!
  • Ore

Hade jag gjort en sådan skulle jag sågat ut ett hjärta i metall och sedan skrivit ordet på något sätt...

- Stansa
    - Gravera
    - Skriva med någon metalltråd och löda fast
    - Såga ut bokstäverna i någon annan metall och löda fast
    - Såga ut bokstäverna så det blir hål i hjärtat

Alternativt skulle jag tagit någon grov metalltråd, format hjärtat och ordet, och sedan "snurrat" fast det med någon tunnare metalltråd (metoden kallas coiling, används mycket för smycken, bland annat av denna tjejen www.suzyq.se )

• Pentan

Håller tårtan upp metallen?

• chamor

Tycker det lät ritkigt snyggt med metall och pärlor!

• celtic

Tack så jättemycket för tipsen! Det verkar lättast med ståltrådssmetoden tror jag ska testa det. Gud vilka fina smycken hos suzyq! Såg massa jag skulle vilja ha. Pentan har nog rätt i att det kan bli för tungt för tårtan att hålla upp metallen, men ståltrådsgrejen borde ju inte vara för tung.
    Några fler tips?

Svar på tråden Alla pyssliga, jag behöver hjälp!