• Samcha

Bröllopsresa till Amalfikusten. Rom eller England

Jag och min blivande man funderar just nu över bröllopsresan till juni/juli 09. Har funderat på Amalfikusten (alternativt Rom) i Italien eller någonstans i England. Vill gärna se och uppleva mer än bara strandliv på resan - vacker natur, god mat, kultur/historia etc. Någon som har några erfarenheter, råd eller tips?

Mvh/Charlotte

• Svar på tråden Bröllopsresa till Amalfikusten. Rom eller England
  • Lovecats

Rom är nog ganska varmt så års. Häromåret var jag och min blivande man där till nyår och det var upp till 15 grader då. I vilket fall är det en underbar stad och jag vill gärna åka dit igen. Lonely Planets guidebok över staden var bra, men ofta gick vi bara runt och tittade. Det finns så mycket att se överallt.

• sarling

Åk till Ravello på Amalfikusten! Helt komplett underbar liten by. Ta ett hotell med pool, för det ligger inte vid stranden, utan lite längre upp i bergen. Utsikten är otrolig, hotell och restauranger supermysiga och varenda hus och gata kunde varit ett vykort. Dubbelt så fint, hälften så dyrt som Amalfi stad. Och hälften så mycket turister... Amalfi är trångt, smutsigt och dyrt jämfört med Ravello. Och då anses ändå Amalfi vara en pärla...

I Ravello bodde jag på www.giordanohotel.it/ Dyrt men fantastiskt! Kolla in deras bilder!!

Vill man bo precis vid kustlinjen är Maiori, Minori och Positano också fint. Inte så trångt som Amalfi heller, som känns lite som ett turisthak.

• E11a

Åker till Amalfi i morgon.
    Vi ska börja med att bo några dagar på detta ställe
    www.furoreinn.it/english.asp

Så jag kan rappotera sedan om det var bra
    Vi tyckte att det skulle vara trevligt att bo på ett spa några dagar om vädret är lite ostadigt.

Ligger i Furore.

Har också hört at Ravello är jättetrevligt och Amalfi lite av en tourist trap.

Svar på tråden Bröllopsresa till Amalfikusten. Rom eller England