• ängsblomma

Vigselplats/-lokal Göteborg, TIPS?!!!

Hjälp! Börjar bli litet lätt desperat. Måste hitta vigselplats/-lokal för början av nästa sommar! Drömmen är att vigas vid havet - tips på platser, gärna litet udda, i Göteborgstrakten mottas tacksamt! (Bohus fästning, Barken Viking och Röda Sten har vi tänkt på)

Kyrka är ett alternativ, har även funderat på hembygdsgård, men vill gärna se andra valmöjligheter också.

Snälla hjälp!

• Svar på tråden Vigselplats/-lokal Göteborg, TIPS?!!!
  • Linn74

Har några tips, men alla dessa ligger inte vid havet, några vid en sjö, och de flesta är ett par mil från GBG:

Tofta Herrgård, Aspenäs Herrgård, Nääs slott, Råda Säteri, Onsala Herrgård, Hällsnäs, Tjolöholms slott, Gunnebo slott, Stenungsbaden, Hooks herrgård, Älvsborgs fästning, Skansen Kronan...

Man kan även kolla med båt- och segelsällskap som brukar ha lokaler vid båthamn.

Hoppas ni hittar "ert" ställe!

• Blivande mrs walker

Ni kan också kolla med Maritiman, de hyr ut flera riktigt udda lokaler på båtar och fartyg. Man får inte ta med egen mat och dryck, men är det ockej för er så verkar det jättebra.

• Sommarpar

vi ska gifta oss i askimskyrka och sedan ha festen på askimsterrassen som ligger med utsikt över havet..vet inte om det e udda men dom har bra priser...

• Linn74

Jungman Jansson finns ju också.

• skuttis77

Ska gifta oss i Öckerö kyrka och ha festen på Ishuset på hönö. Kanske inte så udda men nära havet.

• ängsblomma

Tack alla för tips!!!
    Vissa av dessa ställen får man inte gifta sig vid om man inte har festen där - exv Hällsnäs, Herrgårdarna och Älvsborgs fästning. Ska dock kolla upp Maritiman - vi vill gärna ha med egen mat och dryck, men kanske kan det bli aktuellt för vigseln.
    Ska också kolla upp Hooks herrgård, Askims terrassen och bryggan vid Jungman Janssons, Ishuset på Hönö - det har jag inte tänkt på tidigare...
    Än en gång - Tack! Fler tips mottages dock gärna!

• ängsblomma

Askimsterassen verkar ju toppen! Bra pris också.

Skuttis77 - jag hittar inga kontaktuppgifter till Ishuset, har du det?

• mariée en avril

Sorry TS, jag har inga tips, ville bara kommentera det där med Hooks herrgård. Det ligger i djupaste Småland men det kanske du redan har sett själv

• ängsblomma

Jag såg detta.... :) inte aktuellt tyvärr, såg väldigt fint ut dock

• skuttis77

Fick tel nummer av hönö turistinfo tror det skall vara 0708-962620 det är killen som har fiskaffären som även har ishuset. Dom har haft en del bröllop där innan. Vi skall ta med egen dryck och hyra in för maten, om man gillar fisk och skaldjur tror jag att man kan få bra priser för buffe av han som har stället.
    Hoppas att det var till lite hjälp.

• Troll1

Stora Holms sätei. Där kan ni även vigas. Väldigt fint, men ngt dyrt.
    Vi vigdes i Tuve kyrka och hade festen där.

• Linn74

Några bekanta till mig hade förresten bröllopsfest i Björlanda kile båthamn. De hyrde klubbhuset (eller vad det heter på "båtspråk") . Det funkade fint för ändamålet.

• ängsblomma

Tack alla! Ska kolla detta! :)

Svar på tråden Vigselplats/-lokal Göteborg, TIPS?!!!