• junibrutta

Ivory och ljusgrått: skär det sig?

Hjälp, jag är varm i tonerna och passar mer i ivory än vitt. men min sambo och barn passar bäst i vitt. tänkte att sambon ska ha ljusgrå väst och rosa slips eller kravatt, dottern ska ha en grå glansig klänning (se galleri) med ett rosa band och min buketten i rosa rosor. blir det då tokigt med ivory-färgad klänning på mig?

• Svar på tråden Ivory och ljusgrått: skär det sig?
  • Vitt guld

Jag tror att det blir kanon! Ivory är ju som en ljus beige, eller hur? Jag gillar iaf kombon beige/grått. Sen lite rosa till så är det ju fulländat.

• Myrmor

Jag tycker det skär sig, finare med ivory/beige eller kritvitt/grått

• Myrmor

Räkade trycka för snabbt.. Skulle fortsätta: Men det är klart att det kommer se bra ut! INgen kommer sitta och tänka, nej men oj oj oj, har hon tagit på sig en IVORY-klänning. Kör på det!

• passionsblomman

Grå är en "färg" som har tusen färger i sig. Det som avgör om den blir varm eller kall är vad som dominerar i blandningen.
    Håll olika grå plagg intill varandra och du ska se att de har väldigt olika ton. Det är rätt grå du behöver hitta till din klänning. Det ska du få hjälp med av kunnig personal i din butik.

• junibrutta

Tack för era kloka råd. Ja, jag ska försöka ta mig iväg med sambon och testa lite olika färger men som det känns så håller jag nog fast vid färgvalet.... tror jag :o)

Svar på tråden Ivory och ljusgrått: skär det sig?