• Tattoo82

Fler som snart ska fria?!

Jag har bestämt mig för att fråga min älskling om han vill bli min man sommaren 2010!

Vi är redan förlovade sen 4 år tillbaka men har skjutit på bröllop då vi haft andra stora saker på gång i livet. Fått två barn och ska precis till att bygga hus nu.

Vet inte om jag fria på vår förlovningsdag 20 november, på tex restaurang eller över en mysig middag hemma? Eller om jag ska göra det på julafton kanske? I en julklapp på morgonen eller inför släkten på julmiddagen?!

För som ska fria innan året är slut? Hur ska ni göra? Vill ha det lite speciellt och romantiskt, annars kan jag ju lika gärna vänta på att han ska fråga.

• Svar på tråden Fler som snart ska fria?!
  • lillapuh

Jag skulle fria på julafton tror jag, på något mysigt sätt, typ på morgonen, så får ni berätta för släkten sen på typ kvällen. Kanske du kunde slå in en lite present eller en lapp i en klapp till honom? :)

• Tattoo82

Hihi, lapp i en klapp. Nåt sånt jag hade tänkt. Samtidigt skulle det ju vara skoj att ha samma datum som förlovningen. Blir ju som en förlovning igen ju!

• GrisRosa

funderar också på att fria på julafton då det finns en tradition m att läsa rim till julgröten. Har påtat ihop ett rim om att jag faktiskt bokat kyrka den 19sept 2009 o hoppas han kommer leda mig till altaret då Men mitt "problem" är att jag halv tjatat och skrivit frieri högts upp på min önskelista. Tänk om jag nu då hinner före honom o "sabbar" han frieri?!?!?! hm... vet inte hur jag ska göra, kankse e bättre o fria när vi e själva ändå....

hur har det gått föt dig TS?

• Tattoo82

Va roligt! Men han kan väl fria i så fall han med? Så har jag tänkt, om nu han skulle hunnit före mig så skulle jag ändå gjort min grej.
    Jag har beställt en jättefin fotobok om oss som han ska få i julklapp! Bild på sista sidan finns i galleriet.

• Tattoo82

Han fick boken inslagen på julaftonsmorgonen i sängen. Blev lite rörd och chockad! Haha. Han sa "ja"! Sen gick vi upp till ett romantiskt dukat bord som jag fixat kvällen innan när han låg och sov. Röd duk, vita rosblad, diamantkonfetti, ljusslinga med hjärtan och två nyinköpta champagneglas med hjärtan på som vi skålade i och åt en smaskig julfrukost. *myys*

Svar på tråden Fler som snart ska fria?!