• Blivande mrs walker

Möhippa med gäster överalltifrån

MIn lillasyster är min brudtärna. Hon har inte varit på några bröllop förut (jag har åtminstone varit på ett) och visste inte hur hon skulle bära sig åt för att ordna en möhippa, så jag försöker hinta till henne, men jag har ju inte världens erfarenhet jag heller. Därför vänder jag mig till er väderbitna veternar för tips och råd.
    Jag bor i Göteborg, några gäster bor här, några i Stockholm, några i Luleå och några i Kiruna. Kan det fungera att ha möhippan typ helgen innan bröllopet, så litet fler kan vara med? Eller hur gör man annars för att få med så många som möjligt?

• Svar på tråden Möhippa med gäster överalltifrån
  • 20090725

det beror nog på om du känner att du kommer att hinna med det veckan innan...å om du gör det så e det väll helt okej att ha den då...
    sen tror jag när du har så utspridd bekantskaps krets så kommer det nog vara svårt för vissa att komma ner så länge...

• zeddy

Jag tror inte att det är någon bra idé att ha möhippan helgen innan bröllopet, det är nog MASSOR som ska fixas då :) Kanske 3 helger innan bröllopet vore bättre?

Håller med 20090725! Är det några du speciellt vill ha med på möhippan, prioitera de då och försök hitta en stad som ni kan vara i som är smidigt för alla inblandade..

Lycka till!

Svar på tråden Möhippa med gäster överalltifrån