• sokkerstruten

Vad betalar ni för hår och smink i gbg?

Hej!

Berättade precis för min kille att frisyr och smink kommer antagligen gå på 3000-4000 kr.

Den frisör och make up artisten jag har pratat med tar 950 kr i timmen och hon menade på att det brukar ta 3-4 timmar.

Han blev jätte förvånad och menade att han tyckte detta var sviiin dyrt, och aldeles för dyrt! Jag menade på att det kostar så mycket! Eller?

Vad betalar ni? Och vart ska ni gå?
    Är det aldeles för dyrt eller normalpris?

Nu känner jag att jag måste hitta antingen något annat eller i alla fall bevisa att det kostar så mycket...

• Svar på tråden Vad betalar ni för hår och smink i gbg?
  • skille

Jeg betaler 750 for smink og 500kr per timme for håret.
    Hør med salong unik de er kjempe flinke:)

• Troll1

Jag tycker det låter för dyrt. Jag mejkades med i.d produkter och jag bet 600:- tror jag. Håret vet jag inte riktigt eftersom jag färgade det innan, satte dit lite extra slingor och klipptes lite 2 ggr. Jag var där ngn gång före bröllopet, ca 3 tim på bröllopsdagen och en gång efteråt också. Sammanlagt bet jag 2750:- för allt hos frisören!

• Miss Moneypenny

Tycker att det låter som ett ganska normalt pris. Jag har hittat flera ställen där det kostar 750 kr/timme och några 1000 kr/timme. Många har ju paketpris också för hår och smink (typ 3500 kr). Beror nog lite på var också. Verkar vara dyrare i Stockholm och Göteborg än i mindre städer.

Om man får vara lite fördomsfull så tror jag att killar helt enkelt inte har så bra koll på sånt där. Jag har satt 4000 kr i budgeten på hår och smink och min sambo lägger sig helt enkelt i det där för han har ingen koll. Jag har varnat för att det är dyrt men så ser verkligheten ut och han finner sig i det för att det är viktigt för mig.

• skille

jeg gifter emg i maj neste år, og min friøsr har tatt litt av men det er abre gøy. Hun har allerede komemt med masse forslag om hvordan håret skal være, og hun klipper meg slik at håret skal passe best mulig til dens store dagen. så bryllupshåret er allerede i gang. Det er kjempe morsomt at min frisør syns det er så gøy at jeg gifter meg. Det gjør hele ventetiden frem til bryllupet mer morsomt samt at ejg føler eg trygg på at ejg komemr til å se fantastisk ut:)

Svar på tråden Vad betalar ni för hår och smink i gbg?