• Oms

Lös biljett till barnkarusellen!

Am - har din BM hört av sig än? nu tror ju inte jag att det är ngn fara alls, men det är ju änså bra att kolla upp. jag kommer nog att göra fvp den dagen jag blir gravid m nästa (pga ålder) så jag följer dig noga här nu o lär mig

Mugglan - vad kul att ni har möjlighet till egen tid! det är så viktigt och jättebra gjort av er! förstår precis vad du säger att tiden gick fort, när jag o maken var ute sist fick vi helt plötsligt stressa hem då tiden gick sååå fort

Liten - håller tummarna för husköpet - hoppas att ni får det! kan du inte inboxa länken till mig m, jag såg det ju förut tror jag men nu har jag glömt...

• Oms

Tubbies - ang dina ägg som envisas m att inte hålla bra kvalité, vet man om det är ngt du är född med eller om det blivit då av ngn orsak eller så? jag menar de verkar ju vara så säkra på att de inte är bra så då kanske de är lika säkra på varför de inte är bra.

• Oms

Liten - jag gillar huset interiört! jättefint ju! specieltl köket var ngt för mig exterirört ser det trist ut, är inte förtjust i dessa 60-taslhus alls, men oandra sidan så vad spelar det för roll när interiören är det intressanta!

• Oms

AM - oj ja då skulle jag också var lite orolig - nu får vi hålal tumamrna för dig också att allt är bra! (men det tror jag ju)

Liten igen - min jobbarkompis är uppväxt på samma gata och bor nu i annan del av orten. Han sa att området är mkt bra, de närmaste dagisen är bra (han har själv barn där)och att grannarna är trevliga i området. Fast du kanske känner till allt det redan? (har ingen koll på vart du bor idag riktigt)

• Oms

Lillskrutt o svägerskan sover, maken jobbar, stora tjejen e hos en kompis och mormor e på väg hit och jag har previs städat huset - nu har jag liiite egentid vid datorn för att kolla mailen.. fick mail ifrån jobbet som jag sökt och som jag hoppas på. De mailade att de fått över 2500 sökande så det kommer ta ett tag innan man hör ifrån de igen och de uppmande alla sökande att INTE kontakta de under processsens gång... jaha, då får man vänta då!

Ang hår på mäns...huvuden... ja då går jag för rakat - inte helt men nästan, maken har ju afrohår så det blir ju inget stubb när han rakar utan det ligger några milimetrar snyggt längs med huvdet (han brukar stajla m ngt mönster ibland) oandra sidan har jag varit kär i långhåriga hårdrockare tidigar i livet och det tycker jag också kan vara snyggt faktiskt!

Ang Teér - jag lever för o av te - dricker 3-4 koppar varje dag - löste framförallt men iband på jobbet glider det ned ngt påste (jag har m mig eget löste men dricker inte alltid te på min avd) grönt o rött löste. just nu har jag ett grönt te m Gojibär i som är fruktigt o gott och ett rött te m youghurt o mango/ananas - jättegott det med!

oj, nu vaknade hon, blev inga kommentarer... tjingeling

• Oms

hinner inte läsa ikapp, så fort jag är klar m en sida så har ni skrivit ngn till! är på sid 323 nu och måste bara kommentera lite medan jag kommer ihåg...

Vänner - vi har faktistk bara strumpor på Mathilda i vagnen o hon har aldrig kalla fötter. Nu sitter hon ju på lammskinsnfäll och har en fleecefilt (från hemtex) på sig under vagnöverdraget (apro på engelska - men vad heter det på svenska? vi har köpt tossor på Åhlén som verkar bra men ännu inte behövt använda dem.

Liten - synd på huset! hoppas ni hittar ngt nytt att bjuda på!

AM - overaller ja det e ju ett hett ämne bland småbarnsföräldrar - herregud vad jag har diskuterat detta bland vänner o på FL, föräldranätet etc allt sen stora tjejen var ltien... bäveroverall e ju ingen hit idag men var som du sa förut ett bra alternativ. Idag är det ju mkt skalmodeller som gäller, tejpade o limmade sömmar. Mathilda har en Reima som jag har köpt begagnat av en kompis och än så länge är den jättebra, vi får se hur det blir när hon börjar dagis i februari, tror nog att den kommer att hålla måttet! hade Hm, stadium, Didriksson och Reima overaller till Stora dottern och Reima var ju överlägset bäst! då slapp de ha regnkläder över vid slaskiga dagar - problemet var bara alla dessa dagisfröknar ( ja man sa så då) som vägrade inse att Reima o andra overaller i samma material INTE ska torktumlas - precis som m goretex skor osv.

Ang vantar o mössor o tossor tycker jag nog at Åhléns har bra budget alternativ.

ang dumma namn som svenskanamn.se tyckte att man skulle döpa sina barn till så kan jag meddela att man får galan förslag eller vad säger ni om

Yoldia /tjej
    Willy/kille

nu ska jag läsa vidare!

• Oms

Puh! är på sida 331 nu, har så mkt att göra på jobbet men har som mål att komma ikapp på BT - hur låter det haha

Cissi - vad jobbigt m lille Victor - sjuk igen! stackarn och vad jobbigt för er, ni hinner ju knappt få en paus innan det e dags igen! har ni kollat så att ni inte har mögel i huset? Det hade stora tjejens pappa (i ytterväggen) och de har varit jättemkt sjuka det senaste året - läkarna trodde att möglet påverkat deras hälsa stort!

Mrs B - skönt att höra att Malte mår bättre! det är jobbigt när de blir magsjuka då det är så svårt att skynda långsamt...

Am - det låter bra att du inte droppar ngt nu! håller tummarna för att allt är bra (såklart!)

Lappis, Frejis, Ore mfl - håller tummarna för att ni alla får ruva tillsammans och att det kläcks om 9 månader

• Oms

appropå kläder så har jag två saker att beklaga mig över...

APDYRA skor till min stora dotter - 1399:- gick kalaset på igår när vi köpte nya vinterstövlar till henne... 1399kr! det e ju helt sjukt att lägga på stövlar till en 12-åring att ha i skolan, i snöbollskrig etc...skitsnygga bruna moccastövlar från Jerns (vet inget märke men det var tydligen ngt exklusivt sa expediten)

Men vad ska man göra hon MÅSTE ha goretex material i dem för som hon går så blir hon plaskvåt inom bara ngn kvart annars! och GoreTex är dyrt - om man ska köpa dammodell men som är snygga och inte bara praktiska... visst provade vi lite eccoskor men hon har hög vrist och tydligen bred häl och flera av dem fick hon inte ens på sig då de inte hade dragkedja långt ned på foten (tydligen smalare iår enl eccoexpediten)... 1399kr... jag e ff i chock tror jag! men vad gör man inte, hon måste ju få vara torr om fötterna!

numero två är att jag o maken är bjudna till hans basketstränares julfest... Denna baskettränare råkar dessutom vara vd för ett stort internationellt designföretag så ni kan tänka er hur påkostad denna fest är - och det vore väl enbart trevligt om det inte vore för att det är TEMA på festen... Temat är Matrix eller Cyberpunk - vad f-n har man på sig då??? känns inte som om jag har ngt i min garderob som matchar en påkostad Matrix/cyberpunk outfit...speciellt nu när vi inte har några extra pengar till detta iom kommande utlandsresa

ngn? AmM - du brukar ju vara bra på kostymer

• Oms

Page - men stackars din mamma! förstå om du känner dig sååå frustrerad! herregud vilken skitstövel till karl hon har haft! värsta desperate housewife galningen ju! det här är ju tyvärr alltför vanligt, hade en granne till mitt föräldrahem som råkade ut för detta - hon fick ingentign hon heller när HAN lämnade henne för en yngre förmåga - blir så lack på sånt här! hoppas hoppas att det finns ngt i lagen som hjälper henne!

Koko - förstår irritationen här med!BVC är ju inte kända för att vara några bra pedagoger tyvärr, jag vet massor som aldrig går dit då de bara blri arga och frustrerade! ni har precis bytt roll och då är det nya rutiner - det påverkar barnet. sen så är det nog bra att tillföra mer fett då man har kommit på att det är alldeles för lite fett i barnmaten. olja fungerar bra om de inte är kräkbarn -då får man ta smör och ngnstans mellan en tesked tille n matsked per mål iaf!

Mathilda har ätit likadant sen hon var tio mån tills idag (1år)och hennes matdag ser ut så här:

1,5 portion gröt + 1/3 burk katrinplommonpuré

1 burk barnmat (8mån oavsett märke) + ½ burk dessert

1 burk barnmat (1år nu - oavsett märke) + ½ burk dessert

220ml färdig välling

220 ml färdig välling

Varje dag ser meny likadan ut - hon äter var 3:e timma ungefär och på det sover hon 12 timmar på natten (utan att vakna) och sen 1,5 - 2 timmar på dagen (1 ggn/dag).

• Oms

Idag fyller Mathilda 1 år!!!

herregud vad tiden har gått fort!

och i måndags var vi på 1-års kontroll och såg då att för första gången nu ligger på mittkurvan på vikt o läng! helt otroligt då hon legat under alla kurvor under flera månader men nu har vi fått upp vikten på henne! jätteskönt!

hon är 74,5- 75 cm och väger 10.115 gr! bra jobbat Mathlida säger jag!

hennes reflux är också den helt borta nu! hon får ingen medicinering längre och har så inte fått på 1,5 månad utan ngt återfall så nu är hon friskförklarad! *jublar högt o gör vågen*

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!