Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Lös biljett till barnkarusellen!

Hej tjejer!!

Åh, vad trist att det inte blev nåt plus denna gången heller! Bara EA kvar att hoppas för! Jättetråkigt också att läsa att Cicci och Frejan mått/mår dåligt!! För hur det än är så är det ju inte hur man har det som spelar roll utan hur man tar det, dvs. hur man mår. Så en extra stor kram till er!

Några snabba kommentarer:

MSW, Vi har BabyBjörn-stolen som extra stol. Tycker den är kanon. En fördel är att den går att ställa lite varstans där den varianten är den enda som funkar som på sätet i tåget, på sandstranden, i gräset osv. För när de blir större vill de inte sitta still utan kryper iväg om de har chansen.

AM, Har det slutat sippra? Tycker det var jätteläskigt bara att läsa om det...

Ore och EA, Tycker förresten ni smälter in ypperligt i gänget här!

Liten, Nåt nytt om budgivningen? Tyckte det var mycket värre än jag trodde det skulle vara att budgiva. Var ett nervvrak de dagarna. Så jobbigt att man inte hade ensamrätt på att bestämma om man skulle få bo i huset och inte veta vad det skulle komma att kosta.

Page, Så läskigt att läsa om din mammas situation!! Usch och fy, vilka sidor som kan komma fram hos människor som i början verkar helt normala. Känner igen det från bekantskapskretsen. Tyvärr.

AM, Tack för tipset om vantarna på Stadium! Nu har vi ockå ett par. Verkar dubbelt så bra som Zipizi (P-lotta) och kostade hälften så mycket. Kanon! Du (eller nån annan) vet inte var jag kan få tag på fleece-tossor eller nåt annat varmt att ha på sonens fötter när han sover ute? På dagis har de ju sovsäck, men i vagnen hemma kör vi ullstrumpor, raggsockar med ull i, fötter insvepta i filt och sen vagnens vindskydd. Men fötterna blir lite lätt kalla ändå.

Nån som vet var man kan köpa en sydväst?? Alltså en regnmössa?

Nu kommer Prinsen, måste sluta...

• Vännerfan

BS,
    Jag har inte skrivit på länge, så det var lite gamla grejer. Ska messa Cicci imorgon och höra hur hon mår nu. Inser nu att det var ett tag sen hon var inne här nu. Shit, jag hänger inte med i svängarna. Skulle vilja höra av mig till folk så mycket oftare, men hinner ju knappt ringa min mormor (som jag försöker högprioritera)... Vantarna skrev AM om jättekort i ett inlägg som tydligen satte sig fast i mitt minne för när jag såg Stadium-skylten igår på stan så tänkte jag direkt på de vantarna och gick in och frågade efter de. De har en rätt lång dragkedja, gosig fleece inuti och verkar vattentäta och bra.

God natt!

• Vännerfan

Hej tjejer!

Long time, no see! Eller jag har ju sett er vifta förbi ibland, men ni har inte sett mig

Är smått uppstressad inför julen. Har inte köpt alla julklappar än och inte hunnit mysa mycket alls. (I ordets rätta bemärkelse förstås). Har nog lite att göra med att vi spenderade en långhelg i Götet och sen har jag varit i Berlin med jobbet. Härligt att få vädra lite stadsluft!! Helt ärligt alltså.

Satt och messade lite i bilen på väg från Berlin och fick veta av Cicci att Lappis får minus. Såååå tråkigt! Cicci hade inte ditt nr Lappis så jag kunde inte messa dig, så nu får du mitt medkännande lite väl sent...

Annars är väl allt bra här. Men är stressad som sagt. Ska dock göra nåt helgalet och förbjudet ikväll! Träffa ett gäng galningar... från FL!!!! Får meddela hur galna de är irl sen! De skulle ha spelkväll och då kunde jag inte låta bli att hänga på. Lite nyfiken är man ju. De har ju låsta forum på FL numera också, så man får ju inte access innan man varit med på en träff. Den öppna tråden de har har jag skrivit max 7-8 inlägg i för där händer det verkligen inte mycket för alla är i den låsta tråden.

Prinsen mår bara fint. Han var sjuk för första och enda gången i höst i början av dec så vi fick vabba i 3 dagar. Han var förkyld med feber. Kan inte annat än varmt rekommendera ute-dagis för er som har chansen till det. Har ingenting alls att klaga på.

Tillbaks till göra-listan... Ha det så gott i jul alla så hörs vi igen sen!

Många kramar från mig!

• Vännerfan

Glömde tacka A.M. för att hon svarade på min fråga ang tossor för ett tag sedan!!

Cicci, Vi åker till mina föräldrar i morgon och kommer tillbaka till helgen. Så jag träffas gärna en sväng t.ex. på måndag 29:e eller vad det kan bli. Vi får höras!

För övrigt var det supertrevligt igår!! Hade inte så höga förväntningar, men fick verkligen slita mig därifrån och var ändå inte hemma förrän 01! Och då sågs vi ändå redan klockan 18. Helt galet. Vi pratade, skrattade, ÅT massor av mat, chips, glass och godis och spelade 3 spel och skrattade ännu mer. Så jag är verkligen glad att jag körde de dryga 4 milen dit på vinst och förlust. Så nu har jag lite kompisar här förutom arbetskamraterna. Känns som den pusselbiten som fattades även fast jag såklart saknar de vänner jag hade sen innan väldigt mycket också!

Skönt att det går bättre på matfronten Tinga! Håller tummarna för Koko och Nenne såklart och önskar ALLA en God Jul!

• Vännerfan

Önskar er God fortsättning även jag!

Stort grattis Koko! Vad roligt och häftigt att det tog sig au naturell den här gången!

Och tack Cicci för igår! Alltid trevligt.

Annars var det ju mycket tråkigt som hänt här. Stackars Malte, och stackars lilla bebisen som blev smittad och stackars Lappis som råkade ut för ännu mer jävulskap... Kram till alla andra också som behöver och vill ta emot en!!

Firade jul hos föräldrarna, vilket innebär att nästa år blir vi kvar här nere (kör varannat år). Hurra för det!! Ska nog inte skriva utförligare om det än så, varför lägga energi på sånt som inte gör en glad... Eller jo en sak måste jag berätta. Min farmor 80++, som var gift med min farfar i alla år tills han gick bort för 3 år sen, har "skaffat sig en vän"! Jag tror jag fångade upp min haka innan den trillade alltför långt ner, men jag blev rätt paff och det känns ärligt talat jättekonstigt. Men samtidigt är jag ju glad att hon inte behöver vara ensam så mycket nu för jag tycker jättmycket om min farmor. Det är bara det att det var lite oväntat. Inte för att hon inte skulle kunna charma någon för det kan hon absolut för hon har koll på allt som senaste modet etc. och har ju inga krämpor alls, men för att hon är min farmor!! Som tur är så har mannen i fråga också en vuxen son och barnbarn så att det inte kommer bli aktuellt att han t.ex. ska vara med oss och fira jul, för det hade känts helknepigt.

Nåja, nog om det. Ska nog joina maken i bingen med en tiramisu nu! På återhörande!

• Vännerfan

HEJ favvotjejerna!!

Smiter undan lite från renoveringen... Har just tvättat fönsterbågar och dörrkarm med ammoniak. (De ska vitmålas) Urk... Finns nåt mer illaluktande? Vi passar på att greja när Prinsen sover. Hållre på för fullt med sovrum och vardagsrum nu.

MEN läste snabbt dagens inlägg och det var ju alldeles oerthört spännande! Och jag håller med de som tycker att Lappis kommer närmare och närmare startsnöret! Och skönt att ni inte hann glädja er åt plus innan blodet kom. Men varför ska du byta akupunktör? Hon du gått hos hittills verkar ju gjort underverk!?

Välkomna Grodan och Frugan! Och grattis till sonen Grodan! Vilken av våra beprövade metoder använde du? Kontorstolscentrifugen?

Hann nånstans se att Koko hade cravings för ostbågar. Tyckte det kändes igen väldigt mycket, för det hade jag med. Bunkrade en massa påsar som sen blev liggandes när alla cravings avtog för mig där i mitten av grav nånstans. Åt ostbågar och oliver, så jag ville nog åt det salta.

Ser att Mugglan ska ge sig in i karusellen efter Åre nångång! Spännande och kul! När åker ni till Åre?

Och Liten är redan inne i det igen! Trist att tanten kom idag!

Grattis Cicci till fint ul och för att ha berättat för chefen! Själv hade jag bävat som 17 om jag skulle gjort det samma just nu. 2 som ska sluta och 1 som ska vara pappaledig. Och vi är ju inte så många, så chefen har det tufft. Jag och grabbarna har lite kul åt att jag tycker att chefen alltid tittar så på min mage som för att se om det är nåt på g. Så jag får stå och hålla in magen så mycket jag bara kan så fort han pratar med mig. Sist vi var på restaurang med jobbet tyckte de att jag skulle dröja på svaret om vad jag ville dricka, som en liten cliff-hanger, innan jag sa att jag ville ha vin!

Och heeeej Frejis! Kul att se dig igen! Och alla andra också för den delen! Kraaaam!

• Vännerfan

Hej igen!

Izzie, Slickar i mig berömet! Man får liksom ta till den tid som står till bjuds! Målaren kommer nästa vecka och det är en del som ska vara gjort tills dess. Sen råkade jag ut för en olycka i tisdags som gjorde att vi hamnade efter i schemat. Jag fick träspån i ögat (hade som väl var inte linser utan glasögon just då), satt och sköljde länge med linsvätska och duschslang men fick till slut åka in till ögonläkare som konstaterade hål på hormhinnan och så hade jag skräp kvar långt under ögonlocket som han fick bort. Nu på f.m. har maken grundat fönstren med vitt och man ser redan en enorm skillnad!! Det är roligare än jag trodde att renovera, men vissa saker är också lite jobbigare. Men man får nog rutin på det. (En hel del av det vi gör i dessa rum kommer vi sen göra i alla andra också.)

Du var ju också väldigt duktig som bara drack vatten när din man åt godis! Det hade jag inte klarat.

Prinsen är nu 1 år och 8 mån och vi har hela tiden sagt att han minst ska ha hunnt fylla 2 innan vi påbörjar med några syskonförsök. Prinsen mår för övrigt bara fint! Han babblar en hel massa hela tiden och är så oemotståndligt söt när han går omkring och plockar med sina leksaker (lägger de i och ur gå-vagnen, i och ur bilen (typ en Bobbycar)) och pratar för sig själv. Lite mindre söt är han när han t.ex. vägrar sitta i matstolen och man får bända ner benen... Han älskar att läsa böcker och lägga pussel. (Äntligen nåt han verkar fått av mig!!) Ibland får han ryck och matvägrar när det är nåt han inte vill ha. Om han t.ex. fick samma mat dagen innan eller om det är en barnmatsburk man försökt spica upp. Det låter han sig aldrig luras av längre. Han sover jättebra och är glad i stort sett jämt. För tillfället är jag nästan lika poppis som pappa, men bara nästan. Det var ju en period när han kom emot maken när han kom från jobbet och tjoade ?Pappaaaaa? och slängde sig runt benen på honom och när jag kom på motsvarande sätt blev han också glad för då kunde han peka på maken och tala om för mig, överexhalterat: ?Pappa är där!!!? Som om jag jag skulle missat det annars...

Telis, Din stackare med matförgiftning!! Hoppas det verkligen försvunnit helt nu!

Hur var det med det nya galleriet nu igen? Vem inboxar man ang. det så man kan se det?

Grodan, måste bara säga att om jag var du skulle jag definitivt komma på trådträffen i Götet! Du lär ångra dig annars! Det är inte ofta det är så stora träffar där! För övrigt är jag såklart jätteavis på er som kan ses...

Mugglan, Kul att du ringde!

• Vännerfan

Vickan, Ikea home planner, måste kolla vad det är!

Lappis, Ahhhh, those were the days! Vad härligt det låter att ha så mycket tid till att bara snacka skit! Blir ärligt talat lite avis fast det inte känns riktigt tillåtet att känna så. En äldre kollega ringde mig på jobbet och vi pratade lite om julen. Äh, det var inget särskilt, sa han. Vi bara satt och tog det lugnt i varsin soffa frugan och jag och åt lite gott och så. Varpå jag svarade att för en småbarnsmamma lät det helt underbart... Han bara skrattade.

Läggdax för sonen nu!

Telis, Ska kolla mailen då. Tack!

• Vännerfan

Nenne,
    Hej! Stort grattis till jobbet!!

• Vännerfan

God morgon!

Kul att se galleriet igen. Slogs även denna gång av hur SNYGGA alla är!! Ska skicka åtminstone en ny bild på Prinsen till Telis.

Inrednigsointresserade kan nu scrolla...

BS,
    Ert vardagsrum låter väldigt likt vårt, men vi tog inte emot pianot de ville lämna kvar trots att jag kan spela... Och nu har vi faktiskt gipsat igen dörren mellan kök och vardagsrum (går emot strömmen som vanligt ) så vi bara har den stora öppningen mellan hall och v-rum kvar. Blir lättare att möblera då plus att vi kan få till en arbetsbänk i köket som blir i vinkel (där dörren var) och det är ju alltid bra. Sen vet jag inte hur ni har det i övrigt men vi har ett allrum på övervåningen där vi har tv:n, så det blir tv-fritt i v-rummet. Vårt v-rum är på knappt 26m2. Kommer ha 3,5-sits-soffa med 2 fåtöljer mitt emot (har äntligen bestämt oss för 2 Gazell (www.conformcollection.se/Uploaded/Files/Gazell_B02.pdf) och ett matbord vid sidan av. Sen får vi se lite hur det blir med övrig plats. Vill ha nåt sorts vitrinskåp och vill gärna ha kvar våra 1800-talsmöbler om det inte ser för mycket ut då (en större byrå samt en chiffoné). Har fixat matta och ett par lampor nu under julen.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!