• Mlle M

Hur fungerar det med eget monogram?

Jag har tänkt att använda mig av ett monogram pa inbjudningskort samt andra prgram etc. Hur gör en detta rent praktiskt? Har man monogramet pa en fil typ som en logo och skickar till evt tryckeri?

Hur har Ni andra gjort?

• Svar på tråden Hur fungerar det med eget monogram?
  • 27juni2009

Jag har "ritat" ett eget "monogram" som vi skall skicka iväg för att få gjort en stämpel av. komme ri o för sig att göra korten själva. Om man skickar efter kan ni säkert bfaoga det på en fil precis som du skriver

• Mlle M

Tack, da hoppas jag att det gar att göra nagot snyggt av vara bokstäver.

• laris

Kan man göra monogrammet själv på datorn?

• propp

laris skrev 2008-11-03 16:22:09 följande:

Kan man göra monogrammet själv på datorn?
    Ja, absolut kan man det! Jag sparade det sedan som en bild och klistrade in det i bakgrunden på alla våra trycksaker. Bilder finns i mitt galleri.
  • laris

Å det var jättefint!

Gjorde du allt i Word?

propp skrev 2008-11-03 18:27:22 följande:
    laris skrev 2008-11-03 16:22:09 följande:
    Ja, absolut kan man det! Jag sparade det sedan som en bild och klistrade in det i bakgrunden på alla våra trycksaker. Bilder finns i mitt galleri.
  • propp

laris skrev 2008-11-03 18:52:16 följande:

Å det var jättefint!Gjorde du allt i Word?
    Tack! Japp, jag använde Word. Finns ju säkert en massa andra program som folk använder, men jag kan Word bäst så därför använde jag det.
  • laris

Då ska jag sitta och exprimentera idag! =)
    Kul det ska bli!

propp skrev 2008-11-03 18:55:36 följande:
    laris skrev 2008-11-03 18:52:16 följande:
    Tack! Japp, jag använde Word. Finns ju säkert en massa andra program som folk använder, men jag kan Word bäst så därför använde jag det.
  • propp

laris skrev 2008-11-03 18:57:07 följande:

Då ska jag sitta och exprimentera idag! =)Kul det ska bli!
    Det var jättroligt...men själv var jag tvungen att ha ett enormt tålamod för att få till det som jag ville ha det...

Lycka till!
  • Norrlandstös

Hur kan man sedan få en stämpel av det? Någon som vet?

• 27juni2009

man kan skicka det till ett företag som gör om det tills tämpel, exempelvis stämpelfabriken i malmö eller laserfrossa.se

• Norrlandstös

27 juni 2009: Superbra! Tack. Vad billigt det var! Räknade med mycket mer!

• laris

Jag hade inte tålamodet att göra eget monogram. Därför var jag lat och beställde ett som jag gjorde om i färgen till vårt tema. Ni kan se den som min profilbild. Smidigt var det!

• marsros

Jag gjorde i powerpiont, la de två bokstäverna som word art. Då kan man ändra stil och färg. Sedan grupperar man dem till ett object och sparar som jpg.

• Saggezza

Jag gjorde vårt i photoshop. Det var väldigt pysselkrävande men helt klart roligt att ha gjort ett eget monogram i slutändan!

Svar på tråden Hur fungerar det med eget monogram?