• Nosväskan

Ringar?

Jag måste fråga en sak.

Ringar? Jag vill bli överraskad, men hur ska han veta min storlek? Är det normalt att man som sambos går och kollar på ringar bara sådär? Jag vill inte planera något, men hur ska han veta?

• Svar på tråden Ringar?
  • DanKat

Man kan hyra ringar för själva frieriet (åtminstone på vissa ställen), du kan ju tipsa om det Vi lämnade in våra ringar för gravyr häromveckan eftersom vi inte visste när vi skulle förlova oss när vi köpte dom i våras. Men vi har ändå haft dom på hela sommaren så vi ville inte vara utan ringarna, så vi frågade om man inte kunde få låna ett par visningsringar under tiden vi hade dom inlämnade, och dom hade en hel låda med atrapper (alltså fejk-ringar) från utgångna sortiment! Dom användes tydligen mest för att hyra ut om den ena vill fria med en ring men inte vågar köpa

• Mörk Ängel

Jag gick själv till en butik på sambons order och sen skickade jag min ringstorlek över mail så att det inte blir så ospännande mellan oss. Detta gjorde jag för kanske 5 månader sedan, och jag vet fortfarande inte när han kommer att fria!

• lillapuh

vi såg ut ringar tillsammans.. lättast så :)

• tomlinn

min fästman har alltid ringar (andra än förlovningsringar, alltså) på sig och han lyckades lura mig att prova dem så att han upptäckte att jag har precis samma ringfingerstorlek som han har på lillfingret. Sedan köpte han en bijouteriring som passade för att fria med (jag har hört att man också kan låna från en del guldsmeder) och sedan har vi valt ut de 'riktiga' ringarna tillsammans.

• Mörk Ängel

Just det, vi har tittat tillsammans på ringar då och då och jag har sett vad jag tycker om och visat honom. Sen fick jag skicka vilka jag tyckte om på mail så att han skulle kunna spara det för framtiden.

• Burre Präst

Svensk tradition är att frieriet sker utan ring och att paret sedan gemensamt ser ut ringar åt sig.

• emelie och tobias

ni som har beställt ring på nätet är ni nöjda?
    vart beställde ni den?
    kjam

• MolsonCanadian

Kruxet med storlek är dock att det ofta är olika storlek beroende på typ av ring. T ex om det är kupad insida eller inte. Det lärde jag mig när vi traditionsenligt såg ut ringar, efter att vi bestämt att vi skulle gifta oss.

• car1021

Vi köpte våra på nätet på Ringbutiken och de var jätte bra. Det tog 5 dagar att få de och det var jätte fint graverade. De är även väldigt billiga.

emelie och tobias skrev 2008-12-12 23:45:29 följande:

ni som har beställt ring på nätet är ni nöjda?vart beställde ni den?kjam
  • feministbrud

Jag friade först och sedan kollade vi på ringar! Jag skulle aldrig vilja få en ring jag inte valt själv.

• JustMeAndMyLove

Finns storleksringar man kan få hem för att kolla storleken. Kanske inte är så romantiskt men annars lät ju det med låneringarna bra!

www.hellkes.se/info/gratis_ringmatt

Hittade den här som lånar hem ringmåtten gratis! Det är också en väldigt bra grej att göra om man ska köpa ringar på internet. Finns många hundralappar att tjäna på att köpa online :)

• car1021

Det går att låna gratis ringmått hos jempguld också. Tror att det går hos de flesta på nätet.

• Svanboet

Min m2b mätte med en ring som jag hade liggande i lådan, dessvärre blev det fel storlek så vi fick lämna in för att få den förstorad samtidigt som vi lämnade in för gravering. Jag kan bara säga att jag hade inget med valet av ring att göra och jag skulle inte byta bort min för allt i världen.

• Toblerone
    Svanboet skrev 2008-12-15 14:56:02 följande:
    Min m2b mätte med en ring som jag hade liggande i lådan, dessvärre blev det fel storlek så vi fick lämna in för att få den förstorad samtidigt som vi lämnade in för gravering. Jag kan bara säga att jag hade inget med valet av ring att göra och jag skulle inte byta bort min för allt i världen.
    Jag vet att jag hade älskat min ring just för att han hade valt ut den..
    Min friade dock utan ring. :)
Svar på tråden Ringar?