• LLJÖ

Vilken stadsdel i Hong Kong?

Vi ska stanna till några dagar i Hong Kong som en del av vår bröllopsresa och funderar på vilken stadsdel vi ska välja. Vi vill shoppa och titta på sevärdheter. Vi vill bo på ett lyxigt hotell (gärna med frukost). Några tips? Framförallt gällande vart i Hong Kong man bor nära shopping och andra nöjen.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vilken stadsdel i Hong Kong?
  • Lapinette

Man är alltid nära till shopping och nöjen i HK. Det går inte att undvika . Själva bodde vi på HK-ön våra första helg och i Kowloon den andra helgen.

• junikul08

Jag instämmer med föregående talare. Antingen Kowloon eller Hong Kong Island. Det är inga avstånd att tala om. Däremot så har jag inga hotelltips då vi bodde hos bekanta.

• E11a

Jag skulle definitivt välja att bo på Hong Kong Island någonstans nära Central.

Jätte jätte bra är Four Season (i IFC)
    www.fourseasons.com/hongkong/
    Dom har ett jättebra spa och lyxigt pool område på taket med utsikt över Victori Harbour. Men det är ganska mycket ett business hotell men ett mycket fint och personligt sådant.

Mindre lyxigt men trevligt och bra läge är:
    www.lankwaifonghotel.com.hk/
    Mycket bra läge i So Ho. Bästa stället för att äta och gå ut. Missa inte ett besök på Feather Boa bar.

Dim Sum lunch i City Hall är ett måste

Svar på tråden Vilken stadsdel i Hong Kong?