• Mia1972

    Vad skriva i inbjudan?

    Vi ska ju gifta oss i juli och dagen efter fyller m2b 40 år.Så vi tänkte slå ihop bröllopet och han 40 års fest MEN hur ska vi skriva i inbjudan?

    Alla förslag mottages hjärtligt.

  • Svar på tråden Vad skriva i inbjudan?
  • Höstbrud-07

    Har ni tänkt att fira båda delarna? Dvs ska ni både fira att ni gifter er och typ sjunga "ja må han leva"? förväntar ni er både bröllopspresenter och födelsedagspresenter? Dessa saker avgör ju lite hur inbjudan bör se ut.

  • Mia1972

    Ja vi tänkte att vi skulle fira honom samtidigt som vi gifter oss (känns lite knasigt att bjuda in alla gästerna en helg senare igen kanske)
    Men presenterna kommer vi önska som bröllopspresenter och inte som födelsedags.
    Han kommer säkert få några presenter men i huvudsak är det ju bröllopet som är det huvudtemat den dagen.
    *hoppas du fattar vad jag skriver för jag vet inte riktigt hur jag ska skriva*

    Men bröllopet är nr 1 och hans 40 årsfirande nr 2.

  • lillP

    40-års fest med inslag av bröllop?

  • Höstbrud-07

    Jag tänker mest att det är lite förvirrande med båda, för gästerna, och kanske roligare att lägga fokus på en sak för festen? Det där med present blir rörigt osv. Vad menar ni att gästerna ska "göra" med informationen om att det både är bröllop och födelsedag? Är ni angelägna om att fira hans födelsedag stort? Jag fyllde själv 30 en vecka efter vårt bröllop och skippade helt att fira min födelsedag, det kändes som att man redan hade sitt livs största fest med bröllopet så att fira födelsedagen kändes oviktigt. Vi hade bara en liten middag för närmsta familjen sen.

Svar på tråden Vad skriva i inbjudan?