• Igia

Sy upp Frockcoat- Nerhu

Hej!

Är det någon som vet vart och om man kan sy upp en Frockcoat eller en Nerhu? Typ som man kan sy upp en Kina-klänning...

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Sy upp Frockcoat- Nerhu
  • Igia

Var fixar ni kläderna till brudgummen?

Ingen som har ett förslag?

• shakynose
    Igia skrev 2008-11-07 18:05:33 följande:
    Var fixar ni kläderna till brudgummen?Ingen som har ett förslag?
    Jag har liksom lämnat det där till mannen...

Men det vore ju ändå intressant att se om någon har nåt tips!
  • Igia

Ja, precis. Vi hade tänkt sy upp till honom som till mig men vet inte vart vi ska vända oss. Han har ju bestämt hur den ska se ut... Men men..

• lillP

Vi hyr nehrun, men väst och plastrong sys upp - på samma ställe som vi hyr kläderna av

• Igia

Tack!
    Blev den bra?

wohohohohoh skrev 2008-11-14 14:26:20 följande:
    Det kostar 2700 att sy upp en Nehru ifran www.suitopia.se
  • wohohohohoh

Det var en väninna som beställde Nehrun, vi beställde kostym och båda blev jätte bra..

• Petrailondon

Jag gillar verkligen Nehrus... 2700 verkar vara ett bra pris.Vi köpte vår kostym ifrån Suitopia och var nöjda med den..

• wohohohohoh

Det är typ uppstickande krage, ibland kallas det kinakrage, "tror jag" :)

• DCL

Någon som sytt upp en fraquette från suitopia? Vad tar dem för en sån ungefär?

• shakynose
    wohohohohoh skrev 2009-01-12 19:58:54 följande:
    Det är typ uppstickande krage, ibland kallas det kinakrage, "tror jag" :)
    Nej, det är en lång kavaj med kinakrage som avses i det här fallet, men i England kallar man bara själva kragen för "nehru collar"...
  • wohohohohoh

Fick ett nyhetsbrev för några månader sedan, jag tror det var ca 2000-2700, det beror nog på vilket tyg man beställer i, maila dem och fråga :)

Vi har endast beställt kostymer ifrån dem och min kille har vart väldigt nöjd med dem.. Jag tyckte den var jättefin och passade som jag antar att en skräddarsydd skall se ut..

• intelängekvarnu

Nehru är visserligen snyggt, men Frack, Kostym eller Jackett ärt snyggare tycker iaf jag..

• Sofiafeb2009

Jag tycker Jaquett är enormt stiligt.

Svar på tråden Sy upp Frockcoat- Nerhu