• Midsommar09

Haninge tjejer 2009

Finns det några fler från Haninge, som ska gifta sig i sommar (2009).
    Skulle va kul med lite tips om blommor, frisörer osv.

• Svar på tråden Haninge tjejer 2009
  • anja1661

hejhej!!

jag är en haningetjej som flyttat till ösmo...
    men mitt bröllop kommer hållas i västerhaninge!
    när e det dax för er? vi gifter oss den 9maj!! festen har vi i västerhaninge bygdegård!

jag kommer göra mitt hår och makeup på hårklippet i haninge centrum! naglarna gör jag på nailart heter de va?? du vet där nere...

• Maryanne

Här är en till! Flyttar ut till VH nu i vinter och 27 juni -09 gifter vi oss också. Just nu lite osäkert vart eftersom vår planering verkar gå lite i stöpet pga transport-problem (båt till skärgården). Men det löser sig säkert...

• Midsommar09

Vi gifter oss på midsommarafton (19/6) i dalarö kyrka och har sen festen på dalarö strand hotell.

Naglar ska jag oxå fixa där nere, hår vet jag inte riktigt än, har du hört att dom ska va bra på hårklippet?? Vad kostar det??

Maryanne, Vart i skärgården ska ni, finns taxibåtar från bla dalarö.

• anja1661

ja hårklippet ska vara bra har jag hört. de tar 2500kr för uppsättning och make up. och då öppnar de när du behöver så du behöver ju inte tänka på deras öppettider oså...
    jag kommer nog behöva vara där redan halv åtta för de räkanar med 2timmar för håret och typ 1timme för sminket...sen ska vi ju fotas och så..allt tar tid!

vad mysigt att gifta sig på dalarö!! dalarö strand hotell vet jag inte vart det ligger...e det vid dalarö brygga??
    har bara varit på smådalarö gård och rosenön...underbara platser båda två!!!

• Maryanne

Midsommar09: Vi har tänkt vare ute på Ålö, och det ser ut att lösa sig med transport nu! Efter lite detektivarbete på nätet hittade vi en taxi-båt. Puh! :)

• Midsommar09

anja1661: Det lät ju bra det där med hårklippet, värt att kolla upp.
    Ja, hotellet ligger typ vid bryggan, lite på höjden, bara några meter från kyrkan.
    Kyrkan e lite speciell, för båda våra barn är döpta där.
    Sen är det lite kul med midsommar oxå eftersom vi träffades då, förlovade oss då och vå äldsta dotter (3år) är född på midsommar.

Maryanne: Skönt att det ordnade sig.

• Maryanne

Ja, det känns skönt! Nu blir det litet skärgårdsbröllop med närmaste familjen. Grejen var den att vi hade pratat med en båt för ett tag sedan för att kolla priser mm, men sen var han plötsligt uppbokad hela dagen... men nu löste det ju sig iaf.

Är det nån som känner till nån bra vigselförrättare i Haninge-trakten? Vi ska ju ha borgerligt, och jag har inte hunnit kolla upp det där med vf ännu...

Svar på tråden Haninge tjejer 2009